به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در جریان بازدید از ایستگاه جمع آوری کمک به مردم سیل زده کشور که توسط سازمان نظام مهندسی دایر شده است، گفت: کشور ایران همواره در معرض آسیب ها و مخاطرات مختلف از جمله زلزله قرار دارد و رعایت موارد فنی و مقررات ملی ساختمان نقش اساسی در کاهش مخاطرات و حوادث ایفا می کند.
استاندار قزوین با بیان اینکه ساختمان ها و بناهای شهرها و روستاها بخشی از ثروت ملی محسوب می شوند و استحکام آنها در برابر بلایای طبیعی بسیار مهم است، اضافه کرد: اقدامات خوبی در این حوزه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده است و باید از زحمات متولیان امر در این زمینه قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه نباید دغدغه اول مهندسان کشور تنها اشتغال باشد، اضافه کرد: باید این قشر فرهیخته ابتدا تمام سعی و تلاش خود را برای اجرای ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان معطوف سازند تا هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله جلوی بروز خسارات گرفته شود.
استاندار با اشاره به بارندگی ها و سیلاب های اخیر، گفت: اگرچه امروزه وقوع سیل با تجهیزات پیشرفته قابل پیش بینی است، اما دخل و تصرف انسان ها در حریم رودخانه ها و رعایت نکردن ضوابط فنی در ساخت و سازها موجب بروز خسارات بسیاری هنگام طغیان رودخانه ها می شود.
وی افزود: مدل سازی یکی از مواردی است که می تواند مسئولان را در حوزه مخاطرات طبیعی به خصوص سیل برای تصمیم سازی و برآورد خسارت یاری کند و در این رابطه باید با دانشگاه ها و مراکز علمی تعاملات لازم انجام شود.
زاهدی گفت: به عنوان مثال در طغیان رودخانه باراجین طی بارش های اخیر دستگاه های امدادی و خدماتی به صورت حضوری متوجه شدند که چگونه باید طغیان رودخانه را منحرف کرد و این اقدام می تواند در قالب مدل سازی قبل از وقوع بحران انجام شود.
بارش باران و طغیان رودخانه ها در استان قزوین 251 واحد مسکونی و دامداری روستایی را تخریب کرد و به حدود 200 کیلومتر از راه های استان آسیب زد.
6101 *9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.