منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید میدانی خود به همراه فرماندار بویین زهرا و نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی از رودخانه حاجی عرب، افزود:این رودخانه هم اینک براساس گزارش آب منطقه ای 12 تا 15 متر مکعب بر ثانیه دبی آب دارد و طغیان آن از دیشب آغاز شده است.
وی اضافه کرد:هم اکنون تمامی عوامل امدادی و مدیریت بحران در صحنه هستند و با همکاری خوب مجموعه راهداری و شهرداریهای بویین زهرا و سگزآباد کار دنبال می شود و وضعیت رودخانه مدیریت شده است.
حبیبی افزود:پنج روستای پایین دست در معرض آسیب طغیان رودخانه هستند و اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و فعلا خطر خاصی از نظر جانی و مالی اهالی منطقه را تهدید نمی کند.
معاون استاندار اضافه کرد:آب این رودخانه برای جلوگیری از هر تهدیدی تقسیم شده و زمینه لازم برای تامین آب کشاورزی اراضی همجوار نیز فراهم شده است.
وی افزود:همچنان عملیات کنترل و مدیریت رودخانه ادامه دارد و قرار شد اقدامات مقابله با طغیان رودخانه تا رفع نهایی خطر در روشنایی روز انجام شود.
حبیبی اضافه کرد: برای مدیریت بهتر نیروهای حاضر در صحنه، معاون فرماندار بویین زهرا به عنوان مدیر میدان انتخاب و قرار شد با استفاده از ظرفیت شهرداری های بویین زهرا و سگزآباد و بخش خصوصی و دولتی برای کنترل رودخانه اقدام شود.
این مسئول افزود:هم اکنون میزان دبی و حجم آب رودخانه کمتر شده است و جای نگرانی وجود ندارد.
شهرستان بویین زهرا در 55 کیلومتری جنوب قزوین واقع شده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.