قدرت الله مهدیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 18 هزار و 881 میلیارد ریال از این خسارات مربوط به سرمازدگی بهار امسال بوده که به باغ ها و بخشی نیز به مزارع کشاورزی استان وارد شده است.
این مسئول گفت: قزوین امسال پس از گیلان بیشترین خسارت وارد شده از حیث سرمازدگی را متحمل شده است که البته دولت با استمهال بدهی بخشی از کشاورزان تلاش کرده آسیب های وارد شده به این قشر را کمرنگ کرده و کاهش دهد.
وی با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق استان قزوین شامل بوئین زهرا، طارم سفلی و الموت در سال جاری، اظهار داشت: این سیل در مجموع موجب 1700 میلیارد ریال خسارت به استان شد.
این مسئول گفت: امسال تلفات انسانی قابل توجهی در خصوص بلایای طبیعی در استان به جز یک مورد فوتی بر اثر صاعقه نداشتیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: برخی حوادث مانند آتش سوزی واحدهای تولیدی و یا واژگونی خودروهای حامل مواد شیمیایی خطرناک در حوزه مدیریت بحران تعریف نمی شود اما به دلیل نداشتن متولی خاص و در راستای جلوگیری از گسترش ابعاد حادثه در این گونه موارد نیز ورود پیدا کرده و حوادث ایجاد شده را با کمک دستگاه ها مدیریت کرده ایم.
مهدیخانی همچنین گفت: امسال پنج مورد آتش سوزی در کارخانجات مربوط به محصولات شیمیایی و 6 مورد نیز واژگونی خودروهای حامل مواد شیمیایی را داشتیم که با سرعت العمل خوب دستگاه های امدادی از جمله آتش نشانی و پلیس راه و راهداری به خوبی مدیریت و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.