به گزارش ایرنا،عباس علایی مقدم روز یکشنبه در آیین تجلیل از هیات های ورزشی استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: جامعه ورزش قزوین در سال 97 با عنایت مسئولان ارشد استان سال موفق و درخشانی را پشت سر گذاشت.
این مسئول ورزشی اضافه کرد:با تشکیل ستاد بازی های آسیایی در سال 94، چهار نفر سهمیه قزوین برای حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی به 19 نفر افزایش یافت و حدود 15 درصد از مدال های کاروان های ورزشی ایران توسط ورزشکاران قزوینی به دست آمد.
علایی مقدم ادامه داد: استان قزوین امسال سه همایش پیاده روی با پخش مستقم کشوری، 25 همایش پیاده روی با پخش مستقیم استانی، 29 اردوی تیم ملی در استان و 104 میزبانی کشوری داشت و پنج معاون از وزارت ورزش و جوانان در قزوین در طول سال حضور یافتند.
این مسئول گفت: قزوین اولین استانی بود که مراسم تجلیل و بدرقه ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی را برگزار کرد و توانست برای ایجاد انگیزه میان ورزشکاران و تقدیر از زحمات آنها اقدام کند.
وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان از دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی است، افزود: از اواسط سال 96، 25 مناقصه بزرگ و 46 مناقصه متوسط برگزار کرده ایم و هم اکنون 46 طرح عمرانی و ورزشی در سطح استان فعال بوده و 17 طرح تا سال مالی 97 در استان به بهره برداری می رسد.
این مسئول افزود: در حوزه جوانان نیز نشست های جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد و در اردیبهشت ماه سال آینده نیز این برنامه ها پیگیری خواهند شد.
علایی مقدم گفت: همچنین در این حوزه تفاهم نامه 14 میلیارد ریالی برای حمایت از کارآفرینان و برنامه های استارت آپ ها با بانک های عامل منعقد شد و سال آینده نیز تخصیص و جذب همین مبلغ مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: ظرفیت جوانان در حوزه ورزش بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است و امیداریم سال 98 نیز این روند رو به جلو و صعودی ادامه یابد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.