به همت شورا و شهرداری محمدیه جشنواره هفت سین، سبزه و تخم مرغ رنگی در ناحیه شهری مهرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، به مناسبت سالروز شهادت مهدی باکری و روز شهردار جشنواره هفت سین، سبزه و تخم رنگی روز شنبه با حضور ۱۵۰ نفر از شهروندان در پارک بهشت ناحیه شهری مهرگان برگزار شد.

جشنواره هفت سین و تخم رنگی و سبزه با مشارکت شهرداری و هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در پارک ده هکتاری مهرگان (بهشت) با هدف حفظ و احیای سنت‌های بومی و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از بانوان محمدیه و ناحیه شهری مهرگان به همراه خانواده‌های آنان برگزار شد.

مریم نخستین شهردار محمدیه در این مراسم اظهار داشت: زنان در جامعه نقش مهمی در تربیت فرزندان و نیز توسعه و سازندگی دارند و باید از توان آنها در اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: جشنواره هفت سین، سبزه و تخم مرغ رنگی با هدف تقویت برنامه‌های فرهنگی و همچنین افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین بانوان در آستانه سال نو برگزار شده است.

نخستین تصریح کرد: علاقمندان با بهره گیری از ایده‌های خلاقانه در قالب نگاهی جدید به فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی شهر، نوآوری و با ایده‌های هنرمندانه خود با تهیه سبزه‌های نوروزی در این جشنواره شرکت کردند.

شهردار محمدیه همچنین از برپایی سه سفره هفت سین در مزار شهدای گمنام و ورودی شهر محمدیه و مهرگان خبر داد و گفت: این سفره‌ها در ابعاد بزرگ در ورودی‌های شهر محمدیه و مهرگان برای استفاده شهروندان و مسافران نوروزی برپا می‌شود.

شهردار محمدیه از عملیاتی شدن احداث جاده دسترسی مهرگان به قزوین در اوایل سال آینده همزمان با روز شوراها خبر داد و یادآور شد: این پروژه در راستای تسریع در رفت و آمد شهروندان ساکن در مهرگان و کاهش بار ترافیکی شهر محمدیه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

علی کاظمی علی آبادی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه نیز در این مراسم گفت: شورا و شهرداری محمدیه تاکنون چندین برنامه شاد و مفرح در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و همچنین ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان مهرگان و محمدیه اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: برپایی جشنواره سفره هفت سین با حضور خانواده‌ها در روز ۲۵ اسفند می‌تواند به تقویت برنامه‌های فرهنگی در این شهر کمک مؤثری باشد و تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها در سال آینده نیز با قدرت بیشتر و سطح بالاتری اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه یادآور شد: آخرین جلسه‌ی شورای شهر در سال جاری روز یک شنبه ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد و در صورت ضرورت جلسه دیگری در ایام عید برگزار خواهد شد.

کاظمی بیان کرد: به لطف خدا و تلاش شهردار و همکاران شورا، حقوق ۹۰ درصد کارکنان شهرداری بویژه کارگران خدمات شهری و فضای سبز پرداخت شده و در روزهای آینده مابقی حقوق‌ها پرداخت می‌شود.

در این مراسم به همه شرکت کنندگان در جشنواره هدایایی داده شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.