به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین، حسن آصفی روز چهارشنبه در تکمیل این خبر افزود: طی تماس تلفنی خانواده ای با ندای امداد 112 در روز دوشنبه ٢٠ اسفندماه گزارشی مبنی بر بی اطلاعی از 2 نفر از بستگانشان از اهالی روستای پشام واقع در بخش الموت غربی دریافت شد.
وی افزود: با توجه به اینکه روستای پشام روستایی ییلاقی، صعب العبور و برف گیر است و محورهای مواصلاتی آن طی بارش برف چند روز اخیر مسدود شده بود بلافاصله هماهنگی لازم با اداره کل راهداری به منظور بازگشایی مسیر جهت دستیابی به حادثه دیدگان صورت گرفت.
این مسئول اضافه کرد: 2 تیم نجات جاده به همراه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند و با توجه به اینکه در برخی از نقاط مسیر ارتفاع برف بیش از چهار متر بود خودروها و تجهیزات راهداری پس از 6 ساعت تنها توانستند 500 متر از مسیر را بازگشایی کنند.
آصفی ادامه داد: نیروهای پشتیبانی از حوزه معاونت امداد و نجات به همراه خودروی آرگو و یک نفر از افراد بومی منطقه ساعت ١٠ صبح روز سه شنبه ٢١ اسفندماه برای انجام عملیات جستجو و نجات زمینی و همچنین یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان به همراه رئیس اداره عملیات به عنوان فرمانده میدانی جهت انجام عملیات جستجو و نجات هوایی به محل اعزام شدند.
وی گفت: پس از شناسایی منطقه و ارائه اطلاعات مسیر دستیابی به فرمانده میدانی، نیروهای عملیاتی از راه زمینی و توسط خودروی آرگو موفق شدند پس از 17 ساعت عملیات جست و جو به 2 نفر بیمار قلبی و سه نفر از بستگانشان که به دنبال آنها رفته و خود در برف گرفتار شده بودند دستیابی پیدا کرده و آنها را به روستای الولک منتقل کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با اورژانس، مصدومان که هر دوی آنها افراد سالخورده و دچار مشکل قلبی - تنفسی بودند برای انجام اقدامات پیش بیمارستانی و انتقال به مرکز درمانی به آمبولانس اورژانس مستقر در الولک تحویل داده شدند.
روستای پشام واقع در بخش الموت غربی از توابع شهرستان قزوین است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.