به گزارش ایرنا، محمدعلی محمدی روز چهار شنبه در مراسم جشن اختتامیه کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهارت های اخلاقی ویژه خانواده زندانیان افزود: حمایت های مادی و معنوی از خانواده زندانیان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی اضافه کرد: بیشتر خانواده زندانیان در کجروی و ارتکاب جرم سرپرست خود هیچگونه نقشی نداشته اند، اما متاسفانه بیشتر از زندانی با مشکلات و مصائب عدیده در جامعه روبرو می شوند.
محمدی با بیان اینکه وظیفه انجمن‌ حمایت از زندانیان اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است، ادامه داد: توانمندسازی، رفع نیازهای معیشتی و تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و اخلاقی خانواده زندانیان از جمله اقدامات مهمی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: در دوران حبس سرپرست خانوار، آسیب‌ های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی از جمله طلاق، ناامنی، اعتیاد و ... در کمین خانواده قرار دارند که برای جلوگیری از این آسیب های اجتماعی باید حمایت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
این مسئول سپس به برنامه های آموزشی انجمن حمایت از زندانیان پرداخت و تشریح کرد: آموزش مهارت‌های اخلاقی با هدف پیشگیری از اعتیاد و طلاق و ارتقای مهارت‌های زندگی برای همسران و فرزندان زندانیان از جمله برنامه هایی است که برای دومین سال در حال اجرا هستند.
محمدی خاطرنشان کرد: به علت محدودیت های موجود در برنامه های انجمن حمایت از زندانیان انتظار داریم که سایر نهادهای مرتبط نیز ما را دراین رسالت مهم و سرنوشت ساز اجتماعی یاری دهند.
در پایان این مراسم بن سبد کالا به ارزش پنج میلیون ریال، کارت هدیه نقدی یک میلیون ریالی و همچنین عیدی به فرزندان زندانیان که خانواده های آنها در این مراسم شرکت کرده بودند اهدا شد.
استان قزوین دارای 2 هزار و 800 زندانی است.
6101*9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.