محمد شفیعی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن بحران شهر اقبالیه افزود: وجود 6 هزار و 428 شهیده زن در طول جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نشان از نقش پررنگ زنان در انقلاب اسلامی ایران است.
وی اظهار داشت : حضرت فاطمه زهرا (س) همواره در طول تاریخ شجاعت ها و از خودگذشتگی های بسیاری از خود نشان داد و در کنار پیامبر بزرگ اسلام و حضرت علی (ع) توانسته دستاوردهای بزرگی برای اسلام داشته باشد.
وی اضافه کرد: رسول خدا پس از جنگ که به خانه برمی گشت، حضرت فاطمه ( س ) در مداوای آن حضرت و درآوردن ترکش های دشمن از بدن همواره یار و یاور پیامبر اکرم بود و به همین دلیل به این بانوی بزرگوار اسلام لقب «مادرِ پدرش » داده اند.
شفیعی با بیان اینکه فاطمه (س) همسری وفادار و دلسوز در کنار امیر المومنین بود، اظهار داشت: خدمات این بانوی بزرگوار به قدری وسیع است که هرقدر در وصف آن گفته شود کافی نیست.
فرماندار قزوین ادامه داد: در همه انقلاب های دنیا زنان در جنگ و صلح نقش داشتند و این تاثیرات در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مراتب بیشتر است.
شفیعی به مبارزات انقلابی زنان در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوران طاغوت زنان انقلابی زیر دست نیروهای ساواک شکنجه می شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: زنان قزوین نیز همواره در کنار رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل دوشادوش مردان جنگیدند و امروز نیز در جنگ اقتصادی با دشمن همچنان ایستادگی می کنند.
شفیعی یادآور شد: وجود 45 کارگاه و واحد صنعتی با مدیریت زنان در قزوین نشان می دهد که همواره زنان ما مبارزه و مقاومت را از حضرت فاطمه (س) الگوبرداری می کنند.
اقبالیه در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر قزوین قرار دارد.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.