مریم بهروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای از امروز در غرب استان از جمله شهرستان آوج وزش بادهای شدید غربی پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: سامانه بارشی که از امشب وارد منطقه می شود به تناوب و در برخی ساعات استان را تحت تاثیر قرار داده و بیشتر بارش ها به صورت باران رقم می خورد، ضمن اینکه بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز به صورت برف است.
به گفته این کارشناس هواشناسی، روز چهارشنبه نیز شاهد وزش بادهای به نسبت شدید جنوب غربی در استان خواهیم بود.
بهروزی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده هیچ گونه تغییرات دمایی خاصی برای استان پیش بینی نمی شود، اظهار داشت: اداره کل هواشناسی استان نیز در اطلاعیه شماره 28 خود ضمن هشدار در خصوص افزایش سرعت وزش باد و امکان بروز خسارت به تاسیسات، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده و اختلال در ترددهای جاده ای و احتمال وقوع کولاک برف در گردنه ها را پیش بینی کرده است.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته قزوین، آبیک و بویین زهرا با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین و آوج با 4 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان گزارش شده است.
بهروزی تاکید کرد: دمای شهر قزوین نیز طی مدت یاد شده بین منفی 3 تا 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.