رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر ضوابط زیست محیطی در طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و شهرهای کویری رعایت شود، مخالفتی با اجرای این نداریم.

عیسی کلانتری در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان حفاظت محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و شهرهای کویری به لحاظ زیست محیطی موافق است، بیان کرد: اگر ضوابط زیست محیطی رعایت شود مخالفتی نداریم چرا که اگر بازگشت آب تصفیه شده به عمق بیش از 300 متر باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی در خصوص صحت قاچاق خاک از کشور اظهار کرد: قاچاق خاک از کشور شایعات یک سری افرادی است که اطلاعات کافی ندارند، قاچاق خاک مفهومی ندارد اما صادرات سنگ و ماسه داریم و جزو صادرات رسمی کشور هم هست اما صادرات و قاچاق خاک تقریبا نداریم.

وی در پاسخ به این سئوال که درباره خروج سگ‌های گله از زیستگاه یوز‌پلنگ‌ها چه برنامه‌ای دارید، توضیح داد: یک زیستگاه در مهم‌ترین زیستگاه یوزپلنگ در توران شاهرود داریم که با کمک دولت و مردم، گله‌ها خارج شده‌اند و تقریبا تمام پروانه‌های چرا خریداری شده و داخل زیستگاه دام چرنده‌ای وجود ندارد که سگ‌ها برای یوزپلنگ‌ها یا توله‌های آنان مشکل ایجاد کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: اگر حفاظ جاده تهران-مشهد در منطقه عباس‌آباد تکمیل شود، شاهد تلفات جاده‌ای یوزپلنگ‌ها هم نخواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.