به گزارش ایرنا، محمدحسین سجادنژاد روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین که با محوریت سرمایه گذاری در سوریه برگزار شد، افزود: سوریه از مهمترین اعضای سازمان اتحادیه عرب است که از سال 2 هزار توانست به رشد اقتصادی قابل توجهی برسد.
وی افزود: با توجه به این ظرفیت به دنبال رایزنی برای صفر کردن تعرفه گمرکی صادرات به سوریه هستیم تا سهم کالا‌های ایرانی در بازار این کشور افزایش یابد.
سجادنژاد با اشاره به ظرفیت های این کشور برای فعالان اقتصادی ایران گفت: این کشور بعد از جنگ با حجم تخریب گسترده ای مواجه شد به گونه ای که 6 استان سوریه 100 درصد تخریب شده و 200 تا هزار میلیارد دلار خسارت به بار آمد.
این مسئول با بیان اینکه حلب، مهمترین استان صنعتی سوریه با 60 هزار واحد صنعتی ثبت شده است، گفت:از 60 هزار واحد تولیدی حلب 80 درصد نابود شده یا تجهیزات و قطعات آنها به مصر و ترکیه منتقل شد و از 73 کارخانه تولید دارو فقط 12 کارخانه باقی مانده است.
سجادنژاد افزود: بازار سوریه،ظرفیت 20 سال سرمایه گذاری را دارد و باید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایران و قزوین برای استفاده از این ظرفیت اقدام کنند.
عضو سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به حمایت‌های سیاسی و نظامی ایران از سوریه، دولت سوریه شرایط تجاری ویژه‌ای برای ایران قائل شده است در حالی که کالاهای سایر کشورها با قاچاق وارد سوریه می‌شود.
وی افزود: بخش اقتصادی سوریه بیش از 70 درصد در دست دولت بوده و از بخش خصوصی قدرتمندی هم برخوردار است و همه این موارد نشانگر فراهم بودن زمینه و بستر لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی ایران در آن کشور است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.