رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک گفت: به منظور افزایش ضریب حفاظتی دشت الله‌آباد شهرستان آبیک، این دشت به پایشگاه محیط زیست و دوربین‌های مداربسته مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد ایران‌نژاد در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان آبیک اظهار کرد: از برخی از واحدهای صنعتی شهرستان آبیک که زیرساخت‌های لازم جهت نصب و راه‌اندازی سیستم آن‌لاین را دارند، درخواست شده نسبت به نصب این سیستم برای حفظ و سالم‌سازی محیط زیست و نیز کنترل آلاینده‌ها در راستای پدافند غیرعامل اقدام کنند.

وی افزود: دشت الله‌آباد شهرستان آبیک به پایشگاه محیط زیست و دوربین‌های مداربسته مجهز شده که این امر با هدف افزایش ضریب حفاظتی دشت، مقابله با چرای غیرمجاز شتر و همچنین پایش منطقه از نظر تخلفات شکار و صید و کانون ریزگردها بودن صورت گرفته است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: خروجی پساب فاز نخست تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاسپین یک در پارامترهای مورد نظر محیط زیست بر اساس نمونه‌برداری‌ها و آنالیزهای انجام شده در حد مجاز و استانداردهای زیست محیطی است؛ مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین یک تکمیل و در مرحله راه‌اندازی و بهره‌برداری قرار دارد.

ایران‌نژاد اضافه کرد: از مسؤولان اداره امور منابع آب شهرستان آبیک درخواست شده پساب خروجی شهرک صنعتی کاسپین یک را تحویل و مدیریت کنند تا پساب در پایین دست اتوبان مانداب نشود.

وی خاطرنشان کرد: یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با پیشرفته‌ترین تکنولوژی خریداری شده که دراسفند ماه ایستگاه سنجش آلودگی هوا به این سیستم تجهیز می‌شود و آلاینده‌های هوای شهر آبیک به طور کامل رصد می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.