به گزارش ایرنا علی پرزحمت روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: این کالاها شامل محصولات پلیمری،محصولات غذایی،مواد شوینده، شیشه،مفتولهای مسی، کاشی و سرامیک،آهن آلات، فولاد، مواد شیمیایی و... بوده که توسط 205 واحد صادراتی استان از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 590 هزار تن کالا به ارزش 570 میلیون دلار شامل کالاهای صنعتی،صنایع تبدیلی و محصولات خام کشاورزی توسط صادرکنندگان قزوینی از گمرکات کشور به خارج صادر شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، سوریه،ارمنستان، هلند و عمان عمده کشورهای هدف صادراتی استان قزوین هستند.
وی با اشاره به روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت:در 9 ماهه سال جاری 75 هزار تن کالا به ارزش 116 میلیون دلار از ایران به سوریه صادر شده و عمده ترین اقلام صادراتی به این کشور لوله و پروفیلهای فولادی،شیرآلات بهداشتی،دارو و شیر خشک و سرلاک،کاشی و سرامیک، شیشه و قطعات خودرو بوده است.
پرزحمت گفت:نمایشگاه قزوین در سوریه از 27 تا 30 بهمن ماه به منظور بررسی و تبیین فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در این کشور با حضور رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
وی از برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت:در این مراسم از 40 صادرکننده برتر کشوری و استانی و پیشکسوتان با حضور سرپرست سازمان توسعه تجارت تجلیل به عمل خواهد آمد.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.