به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز یکشنبه در نشست هیات اندیشه ورز که با حضور مشاوران آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، افزود: طرح نماد به عنوان یک ائتلاف فراقوه‌ای در کشور و با همکاری هفت نهاد به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: روند اجرای طرح نماد بر عهده آموزش و پرورش است و باید تمهیدات لازم ضمن جلوگیری از موازی کاری در حین اجرای این طرح لحاظ شود.
بیدخام با بیان اینکه باید مشارکت فعال اولیا، مربیان آموزشی و دانش آموزان در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: معلمان و مربیان آموزشی باید از هرگونه اضافه کاری و انباشت تکالیف برای دانش آموز خودداری کنند تا برای محصلان در حین اجرای طرح نماد خستگی ایجاد نشود.
این مسئول در توصیف طرح نماد،گفت: این طرح با حمایت های روانی از دانش آموزان به شناسایی رفتارهای پرمخاطره و آسیب های اجتماعی اقدام می کند تا ضمن توانمندسازی به رفع مشکلات موجود اقدام شود.
بیدخام به نقش محوری معلمان در اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی مسئله یا مشکلی برای دانش آموز ایجاد می شود اولین کسی که از آن مطلع می شود معلم است که به همین دلیل معلمان در حوزه پیشگری نقش پررنگی دارند.
وی ادامه داد: استفاده از نظرات کارشناسی و تجارب معلمان در اجرای این طرح می تواند به ما در ارزیابی نقاط ضعف و قوت طرح نماد یاری برساند.
بیدخام در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص آموزش های پیش از ازدواج با علوم پزشکی و دادگستری هماهنگی لازم انجام شده است،اظهار داشت: ازدواج از اساسی ترین و بنیادی ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و بی توجهی به کانون خانواده خود بسترساز آسیب های اجتماعی فراوانی است.
وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز فرآیند سیاست گذاری و تصمیم گیری به یک خرد جمعی نیازمند دارد و هیات اندیشه ورز با بیان تهدیدات، تجارب و راهکارها برای کاهش آسیب های اجتماعی به ایفای نقش می پردازد.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.