سید محمدرضا درة التاج تهرانی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان رحیمیان از تامین اجتماعی حدودا 30 میلیارد ریال، از بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی هر کدام 10 میلیارد ریال و از بیمه ارتش پنج میلیارد ریال مطالبات معوق دارد.
وی اضافه کرد: این درحالی است که بیمارستان به کادر پزشکی و پرستاری بدهکار است و انگیزه ادامه فعالیت برای عوامل بیمارستان کاهش یافته است.
تهرانی با بیان اینکه مشکلات اساسی بیمارستان از نیمه دوم سال گذشته شروع شد، تصریح کرد: دولت تعرفه بیمارستان های خیریه را 40 درصد کاهش داد و براین اساس پزشکان دیگر رغبتی به ادامه فعالیت ندارند.
وی با بیان اینکه تاکنون 50 پزشک را از دست داده‌ایم، اظهار داشت: تا مادامی که پزشک پای کار نباشد اقدامات درمانی انجام نمی شود و اکنون تمام مراکز درمانی خیریه در سراسر کشور به واسطه این موضوع با مشکل روبرو شده اند.
تهرانی با اشاره به اینکه نزدیک به 300 بیمارستان و 800 درمانگاه خیریه در کشور با مشکل کاهش تعرفه مواجه هستند، اظهار داشت:دولت برای بخش های مختلف درمانی دانشگاهی، دولتی و غیردولتی تعرفه معین می کند و ما نیز چون جز بیمارستان های خصوصی هستیم بیمه های تکمیلی نیز بر اساس تعرفه خصوصی با ما همکاری دارند.
وی ادامه داد: با کاهش تعرفه خدمات درمانی، بیمه های تکمیلی نیز بر اساس این کاهش با ما همکاری می کنند و همین مسئله موجب دلسردی کادر پزشکی بیمارستان های خصوصی شده است.
تهرانی به اختلاف هزینه این بیمارستان با سایر بیمارستان ها پرداخت و تضیح داد: هزینه یک شب تخت آی سی یو درجه یک در بیمارستان رحیمیان با دیگر بیمارستان ها 500 هزارتومان اختلاف قیمت دارد و این درحالی است که هزینه انرژی و دستمزد پرستار یکسان است و باعث شده همه مراکز خیریه با چالش جدی مواجه شوند.
رییس هیئت مدیره بیمارستان رحیمیان به وعده های مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام مسئولان استان قزوین اعم از رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، فرماندار شهرستان البرز و حتی مسئولان استانی از مشکلات بیمارستان اطلاع دارند و امروز نیز سه جلسه با معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در رابطه با مشکلات بیمارستان تشکیل شد.
تهرانی با اشاره به تعطیلی این بیمارستان از فردا، به مشکلات آسانسور بیمارستان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات بیمارستان از نظر مطالبات خلاف واقع نیست، اما از فردا تعمیرات اساسی برای آسانسورهای بیمارستان رحیمیان شروع می شود و این تعمیرات 2 تا سه هفته زمان می برد.
تهرانی در گفت و گوی قبلی خود با ایرنا دلیل تعطیلی بیمارستان رحیمیان از فردا را تعمیرات اساسی ذکر کرده بود.
با وجود این گفته ها، برخی رسانه ها و فضای مجازی دلیل این تعطیلی را عدم پرداخت بدهی دستگاه های درمانی به این بیمارستان عنوان کرده بودند.
بیمارستان خصوص رحیمیان، تنها بیمارستان شهرستان البرز است که در شهر الوند قرار دارد.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.