به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دومین کنگره ملی 2 سالانه شعر آئینی واعظ قزوینی و آیین نکوداشت استاد علی موسوی گرمارودی افزود: امید است این کنگره در شناسایی سرمایه های ادبی و فرهنگی و غنای شعر آیینی به ما کمک کند.
وی اضافه کرد: ادعا داریم پایگاه اصلی شعر، مشرق زمین است و این موضوع به دلیل لطافت طبع و توانایی شعر پردازی و فضای خیال انگیز در مشرق زمین است.
زاهدی ادامه داد: مرکزیت مشرق زمین یعنی ایران اسلامی از غنای بالایی در شعر برخوردار بوده و شخصیت های بزرگی چون سعدی، حافظ، مولوی داریم که در زمینه ادبیات افتخار جهان هستند.
وی گفت: این هنر عظیم در میان ملت ما جایگاه شاخصی دارد و در طول تاریخ رشته های مختلفی پیدا کرده است هرچند مکاتب مختلف شعری داریم اما آنچه با زندگی مردم ما عادی عجین شده شعر آئینی است.
زاهدی در ادامه با اشاره به تاثیر واقعه کربلا در فرهنگ و همچنین شعر آئینی، گفت: در جهان هیچ شیعه ای نداریم که یک بیت شعر در خصوص عاشورا نداند و در مجموع می توان گفت شعر آئینی به ماندگاری عاشورا کمک کرده است.
استاندار قزوین ادامه داد: می توان وجه مشترکی بین اشعار آئینی و معنوی پیدا کرد اما اتفاقی رخ داده که هم این واقعه مدیون شعر آئینی و هم شعر آئینی مدیون حادثه کربلا است.
وی افزود: شعرای آئینی رسالت سنگینی در این عرصه دارند و به تولید محتوا باید توجه کنند تا اشعارشان ماندگار شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.