استاندار قزوین گفت: استان قزوین می‌تواند نقش کلیدی در کنترل و کاهش قاچاق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه کمیسیون ستاد مبارزه با کالا و ارز استان قزوین اظهار کرد: در نگاه ابتدایی به نظر می‌رسد قاچاق کالا باید در استان‌های مرزی انجام شود اما در اصل مبدا و نقصد این قاچاق‌ها در استان‌های میانی است.

وی افزود: دلایل قاچاق شامل عدم وجود و کمبود کالایی در کشور، افزایش نیاز و کیفیت کالاها که قابل رقابت با کالای خارجی نیست، تصور اشتباه درباره کیفیت بالای کالای خارجی است  که نیاز به اقدام فرهنگی بزرگ دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: از دلایل دیگر قاچاق می‌توان به بحث سیاسی که موجب قاچاق ارز و کالا می‌شود و دست‌هایی که عمدی در این بحث وجود دارد، اشاره کرد.

زاهدی اضافه کرد: در زمینه تولید داخلی همه ما موظف به رسیدگی هستیم  اما یک بوروکراسی بسیار پیچیده در کشور داریم و هیچ وزارتخانه‌ای حاضر نیست ذره‌ای از اختیارات خود را به استان‌ها دهد که موجب کاهش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بخش‌نامه‌ها و مصوبات که هر روز بدون توجه به واقعیات ابلاغ می‌شود که موجب مشکلاتی درزمینه  ارز و صادرات و واردات و بخش تولید می شود.

این مسؤول اذعان کرد: بیشترین مشکلات بخش قاچاق، شبکه بودن قاچاق است که در این خصوص دارای شبکه قابل رصد و پیگیری داشته باشیم که متاسفانه نداریم.

استاندار قزوین افزود: اگر یک شبکه توزیعی در کشورداشته باشیم، مشکلات موجود به خوبی حل می‌شود که باید گفت این یک کار جدی است که باید انجام شود.

زاهدی مطرح کرد: در حال حاضر که با شبکه وسیع قاچاق مواجه هستیم هنوز با همان امکانات در حال برخورد هستیم و نیاز است ساختار تشکیلاتی نیروی انتظامی استان قزوین در برخورد با بحث قاچاق اقابل قبول باشد به ویژه که استان قزوین نقش کلیدی در کنترل و کاهش قاچاق می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.