محمدصادق مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: 27 مورد از پرونده های یاد شده جهت صدور حکم به مراجع قضایی قزوین ارسال شده و مابقی نیز در دست پیگیری قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه شهرداری، رسیدگی به تخلفات فضای سبز و کسانی که خودسرانه اقدام به تخریب و یا قطع و هرس بی مورد درختان در فضاها و معابر عمومی و یا دولتی واقع در حریم خدمات شهری، به خصوص در نواحی منفصل و متصل شهر کنند، به کمیسیون ماده 7 این سازمان ارجاع داده می شوند.
به گفته وی، اعضای این کمیسیون را نمایندگان شهردار و شورای شهر، مدیرعامل سازمان پارک ها و دبیر کمیسیون ماده 7 تشکیل می دهند.
مظفری ادامه داد: براساس قانون شهرداری ها، کسانی که به هر دلیل اقدام به قطع و یا هرس بی مورد درختان و یا درختچه های واقع در معابر عمومی، فضاهای سبز شهری و پارک ها و یا تخریب چمن کنند مستوجب پیگرد قانونی خواهند بود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین اضافه کرد: گاهی اوقات مشاهده می شود که پیمانکاران و سازندگان بناها هنگام اجرای عملیات ساختمانی با دپوی مصالح به درختان و درختچه های پیرامون محیط کار و یا حاشیه پیاده رو و معابر عمومی آسیب می رسانند که با گزارش ناظران، بلافاصله از طریق واحد اجراییات اقدامات لازم در این زمینه اعمال می شود.
این مسئول اجرایی فضای سبز در پایان اظهار داشت: براساس قانون واگذاری خدمات به بخش خصوصی، شهرداری قزوین حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری خود را به پیمانکاران خصوصی واگذار کرده و این سازمان نیز وظیفه نظارت بر کار را عهده دار است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.