به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران نمایشگاهی کشور افزود: براساس این نیاز به دنبال احداث یک فضای نمایشگاهی بزرگ در ضلع شمالی آزادراه قزوین-کرج هستیم.
وی اظهار داشت: وجود 4 هزار واحد صنعتی و کشاورزی در کنار نزدیکی به پایتخت ظرفیت خوبی برای ایجاد فضای بزرگ نمایشگاهی در قزوین است.
استاندار قزوین گفت: بدون شک شهروندان قزوینی و سرمایه گذاران، بازرگانان، کارآفرینان و صنعتگران این استان از ایجاد چنین فضایی استقبال می کنند.
زاهدی اظهار داشت: برخورداری از یک فضای نمایشگاهی بزرگ می توان زمینه ای برای حمایت هرچه بیشتر از کالای ایرانی و کمک به بازاریابی محصولات داخلی باشد.
استاندار قزوین گفت: در حوزه نمایشگاه ها نباید به چند سوله با فضای ناکافی بسنده کرد چرا که فضای فعلی نمایشگاه های بین المللی قزوین جوابگوی ظرفیت ها نبوده و دارای مشکلات ترافیکی است که در آینده تشدید خواهد شد.
وی با اشاره به استانداردهای یک فضای نمایشگاهی، اظهار داشت: برخورداری از پارکینگ خودرو با ظرفیت کافی، اماکن اقامتی و پذیرایی و رفاهی و دسترسی مناسب و نداشتن مشکلات ترافیکی باید در ساخت نمایشگاه جدید قزوین مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به نقش فضاهای نمایشگاهی در معرفی ظرفیت های اقتصادی مناطق، و اظهار داشت: باید بپذیریم بالاخره زمانی تحریم ها شکسته خواهد شد و تبادلات خارجی اقتصادی ما به طور چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین از همین حالا باید در حوزه بازار و بازاریابی به فکر باشیم.
زاهدی با بیان اینکه سابقه فضای نمایشگاهی در تهران به بیش از 50 سال می رسد، اظهار داشت: اما این موضوع در شهرستان نو و جدید بوده و با مشکلات بیشتری همراه است که امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای رفع آنها موثر واقع شود.
محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین دارای 2 سالن است که در مجموع سه هزار و 600 متر مربع مساحت دارد.
این مقدار فضای نمایشگاهی در بسیاری مواقع جوابگوی مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان نیست.
کمبود پارکینگ و ترافیک سنگین در مبادی ورودی از دیگر مشکلات محل فعلی نمایشگاه های بین المللی قزوین است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.