در این گزارش که به قلم شیرین شهسواری نوشته شده، آمده است: با وجود اینکه اغلب ایرانی‌ها میانه چندانی با صبحانه ندارند؛ اما خیلی‌ها هستند که روزشان را با یک تکه کیک و یک لیوان شیر آغاز می‌کنند.
جای سوال است که چرا با وجود افزایش چندین باره قیمت محصولات لبنی از جمله شیر، ماست، پنیر و کره؟ اقلامی که در ارتباط مستقیم با سلامت جامعه و خانواده‌ها هستند؛ هر روز شاهد اعلام نرخ جدید و بالاتری در مورد این اقلام هستیم؟
در ادامه این گزارش می خوانیم: شرایط به گونه‌ای است که قیمت‌ها هفتگی و حتی روزانه تغییر می‌کند؛ واحدهای صنفی نیز در برابر اعتراض شهروندان، کارخانجات را مسبب این افزایش گرانی‌ها می‌دانند.
در حال حاضر نیز طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و اعلام سازمان حمایت بایستی قیمت شیرخام در درب گاوداری دو هزار تومان تحویل صنایع لبنی و فروشندگان شود که گویا این نرخ به 2 هزار و 150 تومان نیز رسیده در حالی که در خبرهای چند روز گذشته این خبر منتشر گردید که قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی کاهش می‌یابد‌.
آمارها نشان می‌دهد که در سال 93 که قیمت شیرخام 1440 تومان بود؛ بهای هر بسته شیر پاستوریزه 2500 تومان و ماست پاستوریزه 2700 تومان بود؛ اما امروز که بهای خرید شیرخام به 2000 تومان رسیده نرخ هر لیتر شیر پاستوریزه بین 4 تا 5 هزار تومان افزایش یافته است.
در پایان این گزارش آمده است: با این اوضاع و افزایش قیمت محصولات لبنی در کارخانجات مردم به سمت استفاده از محصولات لبنی سنتی رفته‌اند و به نظر می‌رسد بایستی نظارت‌ها در مورد بهداشتی و استاندارد بودن این اقلام در واحدهای سنتی‌فروشی نیز افزایش یابد تا سلامت کسانی که از این محصولات غیرپاستوریزه استفاده می‌کنند؛ به خطر نیفتد.
اشتغال 700 کارگر با بازگشت 'کیان الماس' به ریل تولید، 13 واحد تولیدی در قزوین از تملک بانک‌ها خارج شدند، زلزله جیرنده، الموت را هم لرزاند و جذب 107 نیروی تازه در بلدیه از دیگر عنوان های خبری بوده که روزنامه ولایت به آن پرداخته است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری حسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.