به گزارش ایرنا، حسن وفایی دیلمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال گذشته 6 هزار و 41 مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که این رقم در سال جاری پنج هزار و 630 مورد بوده است.
وی همچنین از کاهش 2 درصدی طلاق در قزوین طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کاهش ثبت این واقعه در قزوین در حالی است که در سطح کشور با رشد طلاق روبرو بوده ایم.
وفایی دیلمی یادآور شد: میانگین مدت زمان زندگی مشترک در بین زوجین طلاق گرفته در استان 9 سال و متوسط سن زوجین جدا شده از یکدیگر نیز 31 سال و یک ماه بوده است.
وفایی دیلمی گفت: هیچ مشکلی در تامین شناسنامه خام و سفید نداریم و ادارات ثبت استان قزوین با 10 اداره و شش نمایندگی در خدمت شهروندان است.
وی در ادامه با بیان اینکه نام ائمه اطهار (ع) همچنان در بین شهروندان قزوینی از محبوبیت خاصی برخوردار است،افزود: نام های علی، محمد، حسین، مهدی، رضا و فاطمه، زهرا و معصومه؛ زینب در بین خانواده های قزوینی جزو محبوب ترین نام ها به شمار می رود که برای نوزادان انتخاب می شوند.
وفایی دیلمی گفت: فراوان ترین نام ها در پسران متولد شده در قزوین شامل امیرعلی، امیر حسین، امیر عباس، ابوالفضل و محمد طاهاست و برای دختران نیز نام های فاطمه زهرا، حلما، نازنین زهرا و مهرسا بیشترین فراوانی را دارد.
وی با تاریخچه ثبت احوال اشاره کرد و یادآور شد: در سال 1304 نخستین شناسنامه در قزوین صادر شد.
وفایی دیلمی با اشاره به استفاده ثبت احوال از فناوری های روز و صدور کارت های هوشمند ملی،اظهار داشت: این دستگاه در تحقق اهداف دولت الکترونیک پیشتاز است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ثبت وقایع حیاتی در زمان مقرر قانونی تاکید کرد و گفت: این زمان برای تولید نوزادان 15 روز و برای فوت افراد 10 روز است که البته در استان بیش از 99 درصد ولادت ها و 98 درصد وفات در مهلت مقرر به ثبت می رسند.
مدیرکل ثبت احوال قزوین یادآور شد: امسال 14 هزار و 279 فقره ثبت ولادت در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است که این رقم در کشور هفت درصد است.
وفایی دیلمی اظهار داشت: واقعه حیاتی فوت شدگان در استان قزوین نیز امسال با سه هزار و 911 فقره نسبت به سال گذشته 7 دهم درصد رشد داشته که از میانگین کشوری کم تر است.
این مسئول ادامه داد: آمار نشان می دهد به طور میانگین روزانه 52 ولادت در استان ثبت می شود و به ازای هر 100 دختر، 106 پسر متولد شده است.
وی یادآور شد: رتبه استان قزوین در ثبت ولادت در کشور 24 و در وفات 19 است و در ثبت واقعه ازدواج نیز این استان در جایگاه بیستم قرار دارد و در طلاق رتبه دهم کشور را داراست.
وفایی دیلمی گفت: از ابندای سال جاری تاکنون 30 هزار و 266 جلد شناسنامه در استان تعویض و چهار هزار و 733 جلد نیز شناسنامه المثنی صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال قزوین در پایان یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون 760 هزار و 58 نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند که برای 731 هزار و 337 از آنان کارت ملی جدید صادر شده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.