به گزارش ایرنا، سامانه بارشی که عصر دیروز پنجشنبه وارد قزوین شب شد با خود بارش های خوبی را در نقاط مختلف استان به همراه داشت.
البته این بارش ها در بخش هایی از استان مانند گردنه ها به شکل برف بود و باعث کندی تردد و رفت و آمد خودروها شد و با ایجاد کولاک در شهرستان آوج (مسیر آبگرم-ارتش آباد) باعث ورود تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای رهاسازی خودروهای گرفتار شد.
براساس اعلام هواشناسی بارش های روز گذشته امروز در آخرین روز از پائیز نیز در نقاط مختلف استان قزوین تداوم خواهد داشت علاوه بر سرمای هوا بیشتر می شود.

**کاهش محسوس دما
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با نفوذ زبانه های پرفشار، دمای هوای استان امروز به طور محسوس کاهش پیدا می کند و هوا سردتر می شود، افزود: وزش بادهای نسبتا شدید از دیگر پدیده های جوی امروز در استان به شمار می رود.
مهدی آخوندی اظهار داشت: سامانه بارشی که از بعدازظهر دیروز پنجشنبه وارد آسمان استان قزوین شده است تا اوایل وقت فردا شنبه در منطقه حضور دارد.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم بارش ها در استان که از روز گذشته آغاز شده است، گفت: پیامد حضور این سامانه ابرناکی هوا و همچنین بارش باران به طور پراکنده است که این بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.
آخوندی اظهار داشت: دمای هوای شهر قزوین امروز بین منفی یک درجه تا 9 درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.
آخوندی اظهار داشت: برای بعضی ارتفاعات استان همزمان با بارش برف پدیده مه نیز پیش بینی می شود.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.

** توقف بارش برف در گردنه های قزوین
معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: بارش برف در گردنه های بهرام آباد، قسطین لار و آوج که از شب گذشته آغاز شده بود هم اکنون متوقف شده است.
جواد حق لطفی افزود: براساس اعلام پیش بینی بارش دوباره برف در گردنه های استان قزوین دور از انتظار نیست.
این مسئول گفت: تیم های راهداری قزوین در راهدارخانه ها برای جلوگیری از انسداد مسیرهای ارتباطی در آماده باش کامل به سر می برند.

** رانندگان در مسیرهای کوهستانی قزوین زنجیر چرخ به همراه داشته باشند
رئیس پلیس راه استان قزوین نیز در گفت و گو با ایرنا از رانندگان عبوری از مسیرهای کوهستانی استان خواست تا حتما همراه خود زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: با توجه به وضعیت جوی و امکان بارش برف در گردنه ها، امکان استفاده از زنجیر چرخ برای خودروها وجود دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به لغزندگی سطح راه ها در استان قزوین، رانندگان باید به منظور پیشگیری از تصادف سرعت خود را کاهش داده و فاصله طولی با خوردوهای جلو افزایش دهند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.