در بخشی از این مطلب که به قلم محمدرضا جباری نوشته شده، می خوانیم: این روزها به دلیل سوء مدیریت و بی‌توجهی به سرمایه‌های ارزشمند ملی، هرازگاهی شاهد زمین‌خواری، کوه خواری و دریا خواری در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی هستیم.
در ادامه می خوانیم: با هشدار حمیده چوبک سرپرست 14 فصل کاوش‌های باستان‌شناسی دژ الموت، مبنی بر تعرض به حریم قلعه تاریخی الموت و ساخت‌ و سازهای غیرمجاز توسط اهالی محلی و زیر سؤال رفتن ثبت جهانی قلعه الموت، نگرانی‌ها در این زمینه بیشتر از گذشته شده است.
ماجرا از آنجا آغاز شد که مسئول هیات کاوش باستان شناسی قلعه الموت اعلام کرد ثبت جهانی منظر فرهنگی الموت به دلیل ساخت جاده، احداث تله ‌کابین، زمین ‌خواری، کوه خواری، توسعه باغات منطقه، آبیاری غرقابی و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.
حمیده چوبک افزود: متاسفانه ضوابط تعیین ‌شده در عرصه و حریم قلعه الموت رعایت نمی‌شود و شاهد ساخت ‌و سازهایی مغایر با ضوابط عرصه و حریم هستیم که تداوم این روند نگران‌ کننده است.
وی تصریح کرد: در ضوابط یونسکو تأکید شده که مردم محلی باید از میراث فرهنگی منطقه خود صیانت کرده و به ‌درستی بهره‌مند شوند و ساخت‌ و سازها هم در محدوده قانونی و با تأیید میراث فرهنگی انجام شود تا هیچ تهدیدی متوجه این آثار ارزشمند نباشد.
سخنان رییس انجمن موسیقی قزوین مبنی بر اینکه افزایش کنسرت های خیابانی باعث تقویت موسیقی می شود از دیگر عناوین این شماره ولایت است.
آغاز دوباره بارندگی ها در استان از روز پنجشنبه، هافبک قزوینی کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا و غافلگیری باند سارقان موتور سیکلت در پاتک پلیس از دیگر عناوین این شماره روزنامه ولایت است.
روزنامه ولایت قزوین به مدیر مسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.