به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، اکرم نجفی در بازدید از دهستان چقور منطقه طارم سفلی و در جمع اهالی این روستا، افزود: مالیات بر ارزش افزوده توسط دفتر روستایی استانداری بین دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری توزیع می شود که از ابتدای سال 96 تا آذرماه امسال 11 میلیارد ریال اعتبار دراین رابطه به دهستان چقور تخصیص داده شده است.
وی اضافه کرد: مسایل و مشکلات بخش طارم سفلی از کانال دستگاه های اجرایی استان پیگیری می شود اگرچه منابع و امکانات محدود و مطالبات مردم نیز نامحدود است اما باید برای رفع معضلات پیش رو به دنبال راهکارهای مناسب بود.
به گفته مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین، مالیات بر ارزش افزوده براساس سرانه جمعیت توزیع می شود و متاسفانه براساس سرشماری صورت گرفته، از ابتدای سال 97 اعتبارات مربوط به عوارض سوخت و دخانیات در بین دهیاری ها توزیع نشده است.
نجفی در ادامه با اشاره به انجام طرح های مشارکتی موجود، تصریح کرد: پروژه های مشارکتی دهیاری ها و طرح های محرومیت زدایی با حمایت دولت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی صورت می گیرد و بخشی از آنها نیز با همراهی و مشارکت اهالی روستاها عملیاتی شده که در این راستا اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.
وی با تاکید بر همکاری و ورود دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستا و تعاونی دهیاری ها در اجرای طرح های اقتصادی، گفت: مجوز بازارچه فروش محصولات زیتون در حاشیه آزادراه قزوین - رشت با پیگیری مجموعه مدیریت استان و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ شده است.
نجفی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه دهیاری ها باید به دنبال خودکفایی و منابع درآمدی پایدار باشند این آمادگی وجود دارد که تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار آنان قرار گیرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.