به گزارش ایرنا، این کنفرانس روز سه شنبه با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی، روسای دانشگاه های برتر آسیا، پژوهشگران و نخبگان قاره کهن، چهره های علمی و برجسته کشوری و استانی از امروز به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه خواهد داشت.
دبیر کمیته علمی کنفرانس آساپهل در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای انجمن، همواره در پیشبرد اهداف تعیین شده تلاش خود را کرده است.
بیژن رنجبر افزود: در این دوره از کنفرانس 71 مقاله و چهار گزارش کشوری به کمیته علمی ارسال شد که پس از بررسی 35 مقاله و 2 گزارش کشوری برای ارایه در کنفرانس تایید شد.
وی اضافه کرد: طی مدت برگزاری کنفرانس قزوین 6 سخنرانی با موضوع شرایط آموزش عالی در جهان امروز توسط اساتیدی از ژاپن، مالزی، تایلند و ایران انجام خواهد شد.
رنجبر ادامه داد: در این کنفرانس همچنین میزبان سی و سومین دوره کنفرانس آسیایهل، انتخاب رییس، اعضا و معاونان آن نیز انجام خواهد شد.
به گفته وی، در این کنفرانس همچنین مباحث کلیدی در آموزش عالی از جمله توسعه و برنامه ریزی درسی در چهار نشست موازی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
رنجبر یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه خصوصی جهان بوده و واحد دانشگاهی قزوین این دانشگاه نیز در فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی، رباتیک، پهباد و خودروهای برقی پیشرفت قابل توجهی داشته است.
دبیر کمیته علمی کنفرانس آساپهل در پایان اضافه کرد: امیدواریم توجه به نقش دانشگاه های خصوصی در توسعه علمی و فناوری جهان و مباحث این کنفرانس برای مخاطبان انجمن مفید واقع شود.
در ادامه این کنفرانس محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مقاله ای با عنوان چگونه می‌توان از دانشگاه‌های خصوصی در تغییر مرکز قدرت علم استفاده کرد را ارایه خواهد کرد.
اتحادیه بین‌المللی مؤسسات جنوب شرق آسیا (آسایهل) از سال 1956 میلادی و با هدف توسعه آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی در منطقه جنوب شرق آسیا فعالیت خود را آغاز و پس از آن دانشگاه‌هایی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اروپا و آمریکا نیز به عضویت این اتحادیه درآمدند.
در سال 1395 ریاست دوره‌ای این اتحادیه به دانشگاه آزاد اسلامی رسید.
این دوره از کنفرانس با موضوع نقش دانشگاه‌های خصوصی در گسترش و ارتقای آموزش عالی برگزار می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.