به گزارش ایرنا، خیرالله رحمانی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین افزود: آموزش و پرورش استان در خصوص تامین فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی آینده در برخی مناطق با مشکل و محدودیت هایی مواجه است.
وی اضافه کرد: در صورت عدم اجرای پروژه های آموزشی، برخی مدارس استان از 2 نوبت به سه نوبت تبدیل شده و برای برون رفت از این موضوع باید طرح های مورد نیاز در این خصوص تا یک سال آینده اجرایی شود.
رحمانی ادامه داد: هم اکنون در شهرک مهرگان قزوین 18 مدرسه با 165 کلاس در استان فعال بوده و 80 کلاس درس نیز در دست اجرا است که تکمیل آن نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است.
به گفته این مسئول آموزشی، از یک هزار و 700 ساختمان آموزشی استان، 402 مرکز تخریبی و 526 ساختمان هم نیازمند نوسازی است که برای این کار پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: برای ساخت مدارس در شهرک های اقماری و بافت های فرسوده شهری نیز به 950 میلیارد ریال اعتبار و برای استاندارد سازی سامانه های گرمایشی مدارس نیز به 350 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.
رحمانی یادآور شد: طی سال های گذشته سهم مازاد تملک دارایی ها 29 درصد بوده که به تدریج کاهش یافته و امسال به 13 درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در همین راستا خواستار ارتقای اعتبارات از محل تملک دارایی های استان، سهم اعتبارات عمران ملی، سطح مشارکت های مردمی، سطح ایمنی فضا و تجهیزات و نیز سطح سیستم های گرمایشی مدارس شد.
رحمانی در ادامه از برگزاری همایش هویت کودک ایرانی اسلامی در استان خبر داد و تصریح کرد: نخستین دوره این طرح در یزد برگزار شده و دومین دوره آن نیز به میزبانی قزوین برگزار خواهد شد.
وی در پایان از اجرای طرح ملی نماد در حوزه مراقبت اجتماعی دانش آموزان در یکی از شهرستان های استان خبر داد و گفت: این طرح تا سال 1400 در تمام مدارس استان اجرایی خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.