به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: باید با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های کشور و بهره گیری از صاحب نظران در حوزه اقتصاد مقاومتی برای تولید کالاهای باارزش اقدام کرده و زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را فراهم کنیم.
عابدینی با انتقاد از اعتماد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آمریکا و اروپا، ادامه داد: نمایندگانی که به ستمگران و کشورهای اروپایی و آمریکا اعتماد می کنند، نماینده مردم نیستند و بنا بر آیات قرآن در نهایت آبرو و حیثیت آنها از میان می رود.
وی افزود: طبق کلام نورانی قرآن نباید به ستمگران و مستکبران جهان تکیه کرد و امیدواریم نمایندگان مجلسی که بصیرت ندارند با مطالعه قرآن به این موضوع وقوف یابند.
عابدینی با بیان اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس به ظالم و مستکبر تکیه کردند، اضافه کرد: آنها برای پاک کردن صورت سیاه دشمن طلب آب و صابون کرده اند، درحالیکه در نهایت آبروی آنها آتش می گیرد و بهتر است که سریعا توبه کرده و در مسیر حق قرار گیرند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس از طبل توخالی آمریکا می ترسند و به دشمن تکیه می کنند، اظهار داشت: چرا رییس مجلس و نمایندگان امروز به اروپا اعتماد می کنند، مگر بین آمریکا و اروپا تفاوتی وجود دارد؟ و آیا به نظر آنها فرانسه، انگلیس و آمریکا ستمگر نیستند؟
آیت الله عابدینی افزود: آنها باید بدانند و آگاه باشند که این رویه استقلال کشور را به آتش می کشد و آسیب ها و خطرات بسیاری را برای کشور دارد.
وی خاطر نشان کرد: کشور فرانسه امروز با جنبش ضد سرمایه داری مواجه شده که نشان می دهد خونخواری سرمایه داری تا چه حد مردم را تحت فشار قرار داده است.
عابدینی بیان داشت: مسئولان کشور هرگز نباید به دشمن چراغ سبز نشان دهند و اجازه دهند که سیطره دشمن بر جامعه ایران فراهم شود.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: ننگ نامه‌هایی که از سوی آمریکا برای دانشمندان و نمایندگان کشور ارسال می شود، جز فرصت سوزی و هدر دادن وقت حاصلی ندارد و باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را با آنها مشخص کرد.
وی تشریح کرد: آمریکا هرگز مشکلات ما را نمی بیند و ما هرگز برخورد روسای جمهور این کشور پلید در قبال مردم عزیزمان را فراموش نخواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز دانشجو، خاطرنشان کرد: 16 آذر سالروز کودتای 28 مرداد 1332 و بازگشت محمدرضا پهلوی نوکر آمریکا بود که سه تن از دانشجویان انقلابی و مبارز به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی در اعتراض به حضور نیکسون رییس جمهور آمریکا به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت برپایی نماز در تحقق عدالت گفت: نماز مانع اشاعه فحشا و منکر می شود و پیامبران و امامان ما همواره راه روشنایی قلب مومن را در اقامه نماز دانسته اند.
امام جمعه شهر قزوین با محکوم کردن حمله تروریستی چابهار و شهادت ستوان داریوش رنجبر و سرباز ناصر درزاده گفت: به طور حتم عاملان این ترور، دست نشانده آمریکا و صهیونیست هستند و این اقدام آنها بی پاسخ نخواهد ماند .
عابدینی در ادامه با اشاره به سالگرد درگذشت شهید آیت الله دستغیب و آیت الله گلپایگانی یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.
وی با اشاره به فوت محمدحسن درافشانی از مبارزان انقلابی استان یادآور شد: حزب سیاسی مرحوم درافشانی مسجد و نماز بود و یاد او همواره در بین مردم قزوین زنده خواهد ماند.
9925 * 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.