به گزارش ایرنا، مرتضی هنرداران روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه شهر قزوین افزود: دانشجویان برای حل مشکلات و مسائل کشور که اغلب اقتصادی است حرفی برای گفتن دارند و مسئولان باید از نظرات دانشجویان استفاده کنند.
وی اضافه کرد: برخی از مشکلات اخیر جامعه از قبیل افزایش قیمت سکه، مسکن و ارز حل شدنی هستند و خوشبختانه دانشجویان طرح ها و ایده های خوبی در این زمینه دارند.
هنرداران با اشاره به مشکلات مسکن تاکید کرد: بیش از 2 میلیون و 600 هزار مسکن خالی در کشور وجود دارد که ارزش آن به 200 میلیون دلار می رسد و این مساله باعث شده تا بازار مسکن کشور بهشت سوداگران شود.
هنرداران با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی و سود سرمایه در همه جای دنیا وجود دارد اما در ایران اجرایی نمی شود، افزود: وقتی بر سود های بدون کار مولد مالیات درنظر گرفته شود از سفته بازی و ناهماهنگی در بازار املاک و مستغلات جلوگیری خواهد شد.
به گفته وی وجود چنین طرح هایی در افکار دانشجویان بسیار است، درحالی که هیچ گوش شنوایی برای آنها وجود ندارد و صدای دانشجویان شنیده نمی شود.
هنرداران با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: 16 آذر سالروز یک اتفاقی تاریخی است که شعار مرگ بر آمریکا متولد شد و دانشجویان نشان دادند که برای مناسبات سیاسی حرف‌هایی برای گفتن دارند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان به عنوان چشم بیدار جامعه مشکلات را به مسئولان گوشزد می کنند و به خوبی می دانند که آمریکا و متحدان آن در جبهه استکبار مقابل مظلومان ایستاده اند.
هنرداران اظهار داشت: آمریکا هرگز به مردم ایران اجازه نمی دهد که مطالبات خود را در جهان پیگیری کنند چون ماهیت مستکبران در ظلم و ستم به مظلوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه 16 آذر ماه نماد بیداری دانشجویان است، عنوان کرد: در این روز ورود نیروهای نظام ستم شاهی به محیط دانشگاه باعث شد تا سه تن از دانشجویان عزیز و بیدار جامعه به شهادت برسند.
هنرداران گفت: رییس جمهور آمریکا در سال 1332 در دانشگاه تهران مدرک دکتری افتخاری خودش را از سران دانشگاه گرفت که نشان از ذلت و خفت آن عصر بود و امروز باید قدر این روزها را بدانیم.
دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن در بسیج دانشجویی استان یادآور شد: آمریکا در طول تاریخ با اقدامات خود به فکر ضربه زدن به انقلاب و اسلام بوده است و امروز حق دارد که شنوای شعار مرگ بر آمریکا باشد.
این دانشجو با بیان اینکه امروز بزرگترین ضربه به دشمن خدمت به مردم است، ادامه داد: دانشجویان به عنوان یک قشر مطالبه گر در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی مطالبات خود را پیگیری می کنند و از مسئولان برای خدمات رسانی بی کم و کاست به مردم مطالبه گری خواهند داشت.
9925 * 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.