به گزارش ایرنا، نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص این لایحه در صحن علنی پارمان محلی اظهار داشت: آخرین مصوبه بهای پارک خودرو در پارکینگ های شهر قزوین مربوط به سال 94 بوده و امروز با گذشت سه سال اقدام به افزایش 25 تا 30 درصدی آن کردیم.
مهدی عبدالرزاقی افزود: قیمت های مصوب شده در 2 بخش پارکینگ های مسقف و غیر مسقف و برای تمامی وسایل نقلیه اعم از سواری و وانت، کامیون و اتوبوس و موتور سیکلت به ازای هر یک ساعت توقف وضع شده و دوچرخه ها از پرداخت هزینه معاف هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون 28 پارکینگ زیر نظر شهرداری قزوین در سطح شهر فعالیت می کنند که 14 مورد از آنها به طور کامل متعلق به شهرداری و مابقی نیز مربوط به بخش خصوصی است.
به گفته عبدالرزاقی، تعدادی پارکینگ نیز داخل سطح شهر فعال هستند که زیر مجموعه اداره کل صنعت، معدن و تجارت بوده و تعرفه های آنها گران تر از تعرفه شهرداری است.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد برای وحدت رویه در دریافت هزینه های پارک خودرو، مجموعه پارکینگ های داخل شهر باید به طور یک جا در اختیار و زیر نظر شهرداری باشند.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این رابطه اظهار داشت: با توجه به سیاست فراگیر کردن تردد با دوچرخه، نگاه مدیریت شهری در معاف کردن آنها از پرداخت هزینه پارکینگ، قابل تقدیر است.
احد چگینی ادامه داد: البته یک موضوع مهم درباره دوچرخه، سرقت راحت آن نسبت به سایر وسایل نقلیه است که پیشنهاد می شود شهرداری تدابیر شدیدتری برای نظارت و کنترل آن در زمان پارک برای جلوگیری از سرقت داشته باشد.
وی در پایان اضافه کرد: برای اخذ وجوه باید برای کسانی که در جهت ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه اقدام می کنند امتیازات ویژه تری نیز قایل شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.