به گزارش ایرنا دکتر منوچهر مهرام روز پنجشنبه در همایش شورای مشارکت های بانوان مجمع خیرین سلامت قزوین از خیران به عنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و افزود: باید با تمهیدات و اقدامات اساسی زمینه اعتمادسازی مردم و خیران برای ورود و مشارکت در اجرا و توسعه طرح های درمانی را فراهم کرد.
وی از همه مردم استان خواست به دور از مسائل سیاسی در حیطه کار خیر ورود کنند تا سرمایه اجتماعی لازم ایجاد شود.
دکتر مهرام با اشاره به محدودیت های مالی دولت، حضور خیرین را در اجرای پروژه های حوزه سلامت ضروری دانست و ادامه داد: دانشگاه برای تحقق اهداف خود، در تامین و توسعه فضاها و تجهیزات مورد نیاز را به مجمع خیرین سلامت اعلام می کند تا خیران بر همان اساس در این طرح ها مشارکت کنند.
وی گفت: در بسیاری از شهرهای کشور از جمله زنجان مراکز مجهزی برای درمان سرطان شکل گرفته که به همت خیران ساخته و تجهیز شده اند.
مهرام با اشاره به ثبت سالانه هزار و 500 سرطان در استان قزوین و نبود مرکز رادیوتراپی در استان گفت: در حال حاضر مرکز رادیوتراپی استان با مشارکت خیران در بیمارستان ولایت در حال ساخت است که برای تکمیل و تجهیز کامل نیاز به کمک بیشتری است.
مهرام اظهار داشت: تعداد طبقات مفید مرکز درمان سرطان استان سه طبقه است که طبقه نخست به رادیوتراپی، طبقه دوم مربوط به شیمی درمانی سرپایی و طبقه سوم به عنوان مهمانسرا برای بیماران در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت شورای بانوان مجمع خیرین سلامت در قزوین بازتاب خوبی داشته و با هدف پیشگیری از بیماری ها و آموزش سلامت به مردم استان توانسته گام اول را خوب بردارند.
وی افزود: امیداوریم با ورود خیران در حوزه سلامت، شاهد گسترش هرچه بیشتر خدمات به مردم استان باشیم و بتوانیم مرکز رادیوتراپی استان را به خود خیران واگذار کنیم.
رییس شورای مشارکت های بانوان مجمع خیرین سلامت قزوین نیز در این مراسم گفت: این شورا از ازدیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و در همین مدت نیز اقدامات موثری هم در جهت جذب اعضا و هم تشکیل کمیته های مختلف داشته است.
مهرنوش هندسی ابا بیان اینکه هم اکنون حدود 120 بانوی خیر در این شورا عضو شده اند، اضافه کرد: سلامت خانواده به طور مستقیم و غیر مستقیم به سلامت خود زن مربوط است و اگر زنان به حاشیه کشیده شوند جامعه موفق نخواهد شد.
هندسی ادامه داد: به جهت اهمیت زنان در ارتقای سلامت خانواده با تشکیل یک کمیته تخصصی پیشگیری، در جهت آموزش بانوان برای حفظ سلامت آنها و خانواده شان اقدام می کنیم.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.