آبرادات مصلایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار فرآورده غذایی توسط صنایع تبدیلی استان قزوین با جذب یک میلیون و 200 هزار تن محصول کشاورزی خام تولید می شود.
وی اظهار داشت: 368 جواز تاسیس برای واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی قزوین صادر شده که از این رقم 112 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند.
مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: سرمایه گذاری انجام شده در صنایع تبدیلی استان به یک هزار و 214 میلیارد ریال می رسد که زمینه اشتغالزایی برای بیش از 2 هزار نفر را فراهم کرده است.
مصلایی با بیان اینکه در صورت اجرای طرح های نیمه تمام در حوزه صنایع تبدیلی شاهد رونق هرچه بیشتر کشاورزی در قزوین خواهیم بود، اظهار داشت: ظرفیت تولید طرح های صنایع تبدیلی در استان که برای آنها جواز تاسیس صادر شده 2.9 میلیون تن در سال با استفاده از 3.9 میلیون تن محصول خام کشاورزی است.
مصلایی یادآور شد: کشمش با 29 واحد و ظرفیت فرآوری 101 هزار تن محصول از 456 هزار تن اتگور با اشتغال 725 نفر بزرگترین مجموعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان قزوین را به خود اختصاص داده است.
این مسئول گفت: زیتون با 15 واحد و ظرفیت تولید 9 هزار و 434 تن محصول فرآوری شده با جذب 52 هزار تن محصول خام در ردیف دوم قرار دارد و واحدهای لبنی،خشکبار، رب گوجه و سس و ماکارونی، مربا، آب میوه و برنج کوبی ها در ردیف های بعدی قرار دارند.
مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: سیلوها و سردخانه ها نیز جزو زیرمجموعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به شمار می روند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.