به گزارش ایرنا ، سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج خاطر نشان کرد: بسیج یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است و در همه عرصه ها به عنوان یار و مددکار نظام عمل کرده و هیچ گاه وارد دسته بندی های سیاسی و حزبی نشده و فقط از اصل نظام دفاع کرده و خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش بسیج در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر این نیروی فعال در اوایل انقلاب نبود با توجه به شروع جنگ تحمیلی اشتیاقی برای حضور نیروهای نظامی جدا از نیروهای مردمی وجود نداشت و سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می خورد.
طاهرخانی گفت: اصلی ترین نقش بسیج در دوران جنگ تحمیلی جدا از بحث نظامی جهاد ایثار و فداکاری بوده است که موجب مید شد لشگریان خدا با نیروی ایمان و کمک خداوند در عرصه های مختلف به پیروزی دست پیدا کنند.
وی با اشاره به نقس آفرینی بسیج در هر یک از عرصه های مورد نیاز نظام و انقلاب،خاطر نشان کرد: بسیج نیروی آماده به کار نظام در همه عرصه ها به حساب می آید که از جنگ تحمیلی تا اردوهای جهادی می توان ازاین نیرو نام و اثرهای جاویدان دید.
معاون اجرایی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شعار محوری امسال هفته بسیج 'مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت' است و تمام برنامه ها حول این شعار برنامه ریزی و انجام می شود.

** برگزاری 200 برنامه شاخص به مناسبت هفته بسیج در استان قزوین
این مسئول همچنین گفت: با توجه به تقارن هفته بسیج و تولد خاتم الانبیاء (ص) باید کوشش شود که از اهمیت هیچ یک از این مناسبت ها کاسته نشود.
طاهرخانی با اشاره به اجرای برنامه های متعدد در هفته بسیج،یادآور شد: در این هفته 200 برنامه شاخص در استان قزوین برگزار می شود که البته با احتساب زیر مجموعه های این برنامه به بیش از هزار برنامه خواهد رسید.
معاون اجرایی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین همچنین گفت: سخنرانی فرمانده های سپاه شهرستان ها و نواحی در جمع بسیجیان و حضور پر شور بسیجیان در صفوف نماز جمعه و راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم یمن بعد از نماز جمعه از جمله این برنامه هاست.
وی افزود:غبار روبی و تجدید میثاق بسیجیان و سپاهیان استان با شهیدان با حضور در مزار شهدا در سراسر استان از دیگر برنامه های مهم این هفته به شمار می رود.
طاهرخانی خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد سه قرارگاه محرومیت زدایی در استان، طی هفته بسیج از طرح های عمرانی مختلفی در سراسر استان بهربرداری خواهد شد که اغلب آنها در روستاها قرار دارد.
این مشئول همچنین گفت: در این مدت همچنین میز خدمت با حضور بیش از 40 مدیرکل در استان همزمان با هفته بسیج با همکاری بسیج کارمندان تشکیل خواهد شد تا مدیران از نزدیک با مشکلات مردم آشنا و آنها رفع نمایند.
وی اضافه کرد: به مناسبت هفته بسیج همچنین یک هزار پزشک در هزار مساجد به صورت رایگان به ویزیت و مداوای بیماران خواهند پرداخت که در این بین 12 پزشک فوق تخصص نیز به ارایه خدمت می پردازند.
معاونت فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: با هماهنگی با دستگاه قضا و بسیج حقوقدانان تعدادی وکیل خبره نیز به این مناسبت با حضور در بین مردم استان به سوالات حقوقی مردم پاسخ داده و آنان را راهنمایی می کنند.
وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی و سرکشی به خانواده های شهدا از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان قزوین به شمار می رود.
معاون اجرایی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با قدردانی از حضور پر رنگ اصحاب رسانه در برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، گفت: بی نظیر ترین رویداد فرهنگی استان قزوین با برگزاری این کنگره رقم خورد و این اتفاق برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.
استان قزوین بیش از 200 هزار نفر بسیجی دارد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.