به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، حسن پسندیده روز سه شنبه افزود: در راستای ماموریت‌های محوله به سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای برنامه های کنترل و نظارت و پایش های زیست محیطی در استان طی نیمه نخست امسال از 189واحد صنعتی نمونه برداری پساب و فاضلاب خروجی انجام شده است.
وی اظهار داشت: طی این مدت همچنین 37 مورد نمونه برداری هوا نیز از خروجی دودکش‌های واحدهای صنعتی انجام گرفته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن طرح خود اظهاری، 116 مورد گزارش از واحدهای صنعتی با استفاده از ظرفیت و توان آزمایشگاه های معتمد دریافت و مورد رسیدگی کارشناسان محیط زیست قرار گرفت.
پسندیده افزود: نظارت بر 10 مرکز آزمایشگاه معتمد از دیگر اقدام های صورت گرفته کارشناسان در حوزه آزمایشگاه اداره کل بوده است.
وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، در 6 ماهه اول سال 41 مورد نمونه برداری نیز از تصفیه خانه های فاضلاب مرکزی شهری و شهرک های صنعتی استان صورت گرفته و 8 مورد نمونه برداری و آنالیز کیفی آب از رودخانه های استان دریافت و پارامترهای نمونه دریافتی مورد بررسی قرار گرفت.
پسندیده در ادامه گفت: از نمونه فاضلابهای گرفته شده در استان 47 مورد مربوط به حوزه قزوین، 32 مورد مربوط حوزه تاکستان، 38 مورد مربوط به حوزه البرز، 13 مورد مربوط به حوزه بوئین زهرا، 32 مورد مربوط به حوزه آبیک و 27 مورد مربوط به حوزه اداره کل بوده است.
به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست واحدهایی که خروجی منابع آن به آب ،خاک و هوا با استانداردهای مورد پذیرش سازمان حفاظت محیط زیست تطابق نداشته باشد،اخطاریه رفع آلایندگی دریافت می کنند و واحد‌های مذکور مکلفند ظرف مهلت تعیین شده توسط این سازمان، نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند در غیر اینصورت از ادامه فعالیت واحد‌های آلاینده جلوگیری می شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.