اصغر گونجی روز دوشنبه و همزمان با سالروز واقعه زلزله کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بنیاد مسکن استان قزوین به لحاظ سابقه حضور در اجرای عملیات ساخت و ساز نقاط زلزله زده ورزقان در آذربایجان شرقی، همزمان با وقوع زلزله دلخراش 21 آبان ماه سال 96 در استان کرمانشاه بلافاصله آمادگی خود را جهت اعزام به منطقه اعلام کرد.
به گفته وی، در همان روزهای نخست این واقعه امور پشتیبانی و ماشین آلات سنگین این اداره کل به همراه واحدهای فنی و اجرایی به منطقه جهت کمک به زلزله زدگان اعزام شدند.
گونجی با اشاره به اینکه قزوین به همراه 12 استان دیگر، به عنوان ستاد معین در ساخت و ساز واحدهای تخریبی تعیین شد، اضافه کرد: حوزه عملیاتی استان قزوین در این واقعه 2 شهرستان گیلانغرب به همراه 209 روستا در نظر گرفته شد.
این مسئول ادامه داد: ارزیابی های اولیه برای خسارت به واحدهای مسکونی شهری و روستایی توسط کارشناسان ما بلافاصله آغاز و در نهایت 17 هزار و 500 واحد مسکونی مورد کار کارشناسی قرار گرفت که از این تعداد 12 هزار و 328 واحد تعمیری و مابقی احداثی برآورد شدند.
به گفته وی، از تعداد واحدهای تعمیری مورد ارزیابی شده 5 هزار و 266 واحد روستاییی و 7 هزار و 62 واحد نیز شهری بودند.
گونجی در ادامه به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای واحدهای یاد شده اشاره و یادآور شد: برای مجموع واحدهای احداثی و تعمیری مناطق یاد شده 2 هزار و 640 میلیارد ریال در نظر گرفته شد که برای تعمیر هر واحد مسکونی روستایی و شهری 120 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به همراه 20 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود: برای احداث هر واحد مسکونی شهری نیز 730 میلیون ریال و برای روستای 570 میلیون ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد معین قزوین با توجه به پیشرفت های قابل توجه در امر ساخت و ساز و نظارت های عالیه از استان های شاخص در مناطق زلزله زده کرمانشاه محسوب شده، گفت: هم اکنون نیز کارشناسان و حوزه دفتر فنی این نهاد حضوری مستمر و شبانه روزی در مناطق زلزله زده داشته و امیدواریم که با وضعیت موجود بتوانیم تا 2 ماه آینده کار خود را در این استان کرمانشاه به پایان برسانیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم به همراه داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیدند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.