به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری 28 صفر در روستای طزرکش بخش کوهین اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) رسول خدا، راهنمای مردم و رحمه للعالمین است و ما باید شناخت خود را از آن حضرت به میزانی برسانیم که از قافله یاران واقعی ایشان عقب نمانیم.
وی با بیان اینکه ما باید مروج سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) باشیم، تاکید کرد: آن حضرت می فرمایند 'نماز جماعت یک انسان برابری می‌کند با نماز فرادایی که او به مدت 40 سال در منزلش به جای آورده باشد' از این رو اگر ما ارزش نماز جماعت را باید بدانیم مسجد را ترک نخواهیم کرد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) در حدیث دیگری می‌فرمایند ' اگر کسی آبروی برادر مومن خود را حفظ کند بهشت بر او واجب می‌شود' باید بدانیم ما به چه میزان در فضایی وارد شده‌ایم که به خاطر برادر مومن خود از آبروی خود بگذریم؟ قیمت این ایثار بهشت است.
به گفته وی، در حدیث دیگری از حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) آمده است 'هر شخصی به برادر بیمار خود کمک کند، آن ‌چنان از گناهان خود خارج می‌شود که انگار از مادر خود متولد شده باشد'.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حدیث دیگری از رسول خدا آمده است 'هر شخصی سه نشانه را داشته باشد اهل نفاق بوده و جزو منافقین است؛ ابتدا اینکه اهل دروغ است، خلاف وعده عمل کردن است، یعنی به آن چه وعده داده عمل نمی‌کند و سومین علامت آن است به اعتمادی که به او شده خیانت می‌کند'.
وی با بیان اینکه جوانی دوره قدرت، شادی، سرزندگی، اراده قوی، خلاقیت، تصمیم‌سازی، فعالیت و خدمت است، افزود: بنابراین چگونگی گذران جوانی، جزو سئوالات ویژه‌ای است که در قیامت از آن سوال می‌شود.
امام جمعه قزوین ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیث دیگری می‌فرمایند 'مردم با زندگی در دنیا خواب هستند و زمانی‌ که می‌میرند بیدار می‌شوند' اما در میان ما عده ای هستند که در دنیا بیدار هستند و با یاد قیامت زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در احادیث آمده هر شخصی در دنیا 7 مورد را داشته باشد پس از مرگ هم ثواب نصیب او می شود، تاکید کرد: ابتدا کاشت درختی است که دیگران از آن بهره می برند، حفر قنات و چاه برای برداشتن مردم از آن، ساخت مسجد، تهیه کتاب قرآن، به ارث گذاشتن علم در بین جامعه، تربیت فرزند صالح و شایسته که برای والدینش استغفار کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: عالمانی چون مرحوم آیت الله شالی و آیت الله باریک بین (ره) جزو عالمان بزرگی بودند که با احیای حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب فاضل توانستند علم دینی را در جامعه زنده کنند و بازار قال ‌الباقر و قال‌الصادق(ع) را گرم کنند.
امام جمعه قزوین به نقل از امام حسن مجتبی (ع)، گفت: آن حضرت می فرمایند 'برای دنیای خود به گونه ای کار کنید گویی همیشه زنده هستید و برای آخرت خود به گونه ای عمل کنید که گویی همین فردا موقع مرگ ماست. اگر به دنبال عزت هستید از معصیت خدا فاصله بگیرید و بنده خدا باشید' اگر به این حدیث عمل کنیم در مسیر شهدا قرار می‌گیریم.
آیت الله عابدینی در پایان افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) با تحمل سختی ‌های فراوان دین را به دست ما رساندند، بنابراین ما نیز باید با تحمل مشکلات در ادامه مسیر زمینه ‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.