مهرزاد محصص مستشاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح برای آبیاری سه هکتار مزرعه الگویی از روش نوین با کمک انرژی خورشیدی بهره گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در این طرح از پنل های انرژی خورشیدی برای پمپاژ آب به منظور هدایت به مزرعه استفاده شده است.
مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین یادآور شد: برای اجرای این طرح بیش از سه میلیارد ریال از منابع دولتی اعتبار صرف شده است.
این مسئول با اشاره به راه اندازی سایت 35 کیلوواتی انرژی خورشیدی در یکی از مراکز خدمات جهاد کشاورزی قزوین (اقبالیه)،اظهار داشت: علاوه بر استفاده از منابع تولیدی این نیروگاه کوچک برای کمک به اجرای روش های نوین آبیاری در مزرعه الگویی یاد شده، در این مکان به بهره برداران کشاورزی آموزش های لازم در حوزه کارآفرینی و استفاده از انرژی های نو ارایه می شود.
محصص مستشاری با بیان اینکه استفاده از انرژی های نو در بخش کشاورزی باید به یک رویه و فرهنگ تبدیل شود که با آن در کشور و استان قزوین فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: دولت باید با سیاست های تشویقی خود به ترویج این موضوع کمک کند.
وی اظهار داشت: با استفاده از انرژی های نو می توان حتی در بیابان ها نیز به ایجاد مزرعه و فعالیت های کشت و صنعت پرداخت که این مهم مورد استفاده خیلی از کشورها از جمله چین است که با توجه به وسعت مناطق بیابانی کشور، ما نیز باید در این خصوص اقدام کنیم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.