به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه با اشاره به دیدار عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین با محمدرضا قربانی مدیر عامل بانک دی در خصوص معدن مس طارم سفلی در تهران افزود: کارخانه این معدن تنها واحد بزرگ تولید مس کاتدی در کشور است که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده و هم اکنون مرحله تولید آزمایشی را طی می کند.
وی افزود: این معدن با ظرفیت تولید سالیانه 10 هزار تن و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه طارم سفلی قزوین احداث شده است.
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: این پروژه با حدود 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی شده است که با بهره‌ برداری از آن 400 اشتغال جدید به شکل مستقیم فراهم می‌ شود.
حبیبی گفت: سرمایه گذار این طرح بیش از 90 درصد منابع مالی را تامین کرده و تنها 10 درصد از منابع آن از طریق بانک ها به ویژه بانک دی تامین شده است.
معاون استاندار افزود: در دیدار اخیر استاندار قزوین با محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی با پرداخت منابع و تسهیلات مورد نیاز برای تامین نقدینگی این واحد موافقت شد.
وی افزود:این طرح در حال حاضر در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.
بخش طارم سفلی به مرکزیت شهر سیردان در 120 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.