علی سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان به گواهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرساله شاگرد اول یا دوم تحویل گندم به دولت است و بیشترین سطح دیم را نیز به ناچار دارد.
وی با اشاره به گلایه مندی کشاورزان این شهرستان از انسداد چاه های کشاورزی، افزود: آوج در سال 91 از بخش به شهرستان تبدیل شد و بسیاری از کشاورزان آن از موضوع ثبت چاه های کشاورزی اطلاعی نداشته و حتی برای ثبت چاه های قدیمی با سابقه 50 ساله اقدام نکرده اند.
سلیمانی خاطر نشان ساخت: امروزه اداره آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان این چاه های قدیمی را نیز به عنوان چاه های غیرمجاز شناخته و برای انسداد آنها اقدام کرده اند.
فرماندار شهرستان آوج گفت: تنها 32 حلقه از پنج هزار چاه آب استان در این شهرستان قرار دارد و انسداد آنها ظلم به کشاورزان آوجی است.
این مسئول با بیان اینکه آوج بیشترین میزان بارندگی را در سطح شهرستانها دارد، ادامه داد: انتظار داریم حداقل به اندازه بارش شهرستان به آوج آب تعلق گیرد تا حق شهرستان و کشاورزان آوجی پایمال نشود.
وی با تاکید بر مدیریت علمی برای حل مشکلات کشاورزی گفت: سهم کشت هر شهرستان مشخص است و می توان بر اساس آن برای تخصیص منابع آبی و حتی انسداد چاه های غیرمجاز اقدام کرد.
سلیمانی گفت: هم اکنون که زمان کشت به پایان رسیده است بهترین فرصت برای برنامه ریزی و رسیدن به راهکاری مشخص برای حل مشکل کم آبی و انسداد چاه های کشاورزی است تا سال آینده شاهد گلایه مندی و شکایت کشاورزان از این موضوع نباشیم.
شهرستان آوج با مرکزیت شهری به همین نام در 120 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.