به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز شنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی قزوین (ایرنا) که در دادسرا برگزار شد، افزود: در سالهای اخیر گام های بسیار بلندی برای احیای حقوق عامه برداشته شده است و امیدواریم در ادامه با همکاری و همراهی رسانه ها به حد مطلوب در این زمینه دست یابیم.
دادستان قزوین ادامه داد: چه بسا بسیاری از قوانین و طرح ها ضمیمه کارشناسی و پیوست پیشگیرانه یا حقوقی ندارند و به سمت تضییع حقوق عامه و تحمیل هزینه ها به مردم پیش می روند.
وی ادامه داد: رسانه ها می توانند با ورود به موقع خود به احیای حقوق عامه کمک کرده و جلوی تضییع منافع مردم را در بسیاری موارد از قبیل آبهای زیرزمینی، منابع طبیعی، محیط زیست و... بگیرند.
دادستان قزوین افزود: رسانه ها همچنین نقش بسیار موثری در پیشگیری از وقوع جرم دارند و می توانند هزینه ها و تبعات اجتماعی یک رویداد را در جامعه کاهش دهند.
قاسمی با بیان اینکه اطلاع رسانی از حوزه های تاثیرگذار در جامعه است، ادامه داد: رسانه ها می توانند در کنار انتشار یک خبر برای تحلیل رویدادها و حوادث اجتماعی نیز اقدام کنند که به قطع نقش بسیار موثری در افزایش آگاهی و کاهش تبعات اجتماعی رویدادها خواهد داشت.
به گفته دادستان قزوین امانت داری رسالت یک خبرنگار است و باید واقع بینانه و بدون سیاه نمایی برای انتشار رویدادها اقدام کند.
قاسمی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در اطلاع رسانی، افزود: کسانی که در این عرصه خطیر تلاش می کنند باید حتما چهارچوب ها و اخلاق حرفه ای را رعایت کنند تا از هتک حیثیت و ریختن آبروی مردم جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک سازمان کاملا حرفه ای از طریق حاکمیت برای اطلاع رسانی در جامعه فعالیت می کند و امیدواریم همچون گذشته به فعالیت مطلوب خود در امر اطلاع رسانی ادامه دهد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته افزود: رسالت خبرگزاری ایرنا، اطلاع رسانی دقیق و صحیح است و تلاش می کند بدون سیاه نمایی در این زمینه اقدام کند.
علی حیدر شاه حسینی افزود: این خبرگزاری به دنبال فرافکنی و سیاه نمایی نیست ولی انتقاد را حق خود می داند و امیدواریم با حمایت دستگاه قضا برای احیای حقوق عامه و جلوگیری از تضییع آن در جامعه گام های بلندی بردارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.