به گزارش ایرنا، مرتضی رضایی شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش دوازدهمین نمایشگاه دام،طیور و صنایع وابسته در قزوین در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود که امسال حدود 10 میلیون و 700 هزار تن شیر و 800 تا 850 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شود.
وی افزود: نیاز سالانه کشور بیش از 960 هزار تن گوشت قرمز است که باید 100 تا 120 هزار تن گوشت قرمز برای رفع کمبودها وارد کشور شود.
معاون وزیر ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت کشور در سالهای گذشته تولید گوشت قرمز با همان نسبت رشد نکرد ولی حدود 85 تا 90 درصد گوشت قرمز کشور را می توانیم تامین کنیم .
رضایی گفت: سالانه بسته به شرایط خشکسالی یا ترسالی 10 تا 15 درصد گوشت گرم گوسفندی یا منجمد گوساله با هدف تنظیم بازار وارد می شود.
وی افزود:در تمام محصولات دیگر دامی از جمله شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ از مرز خودکفایی عبور کرده و به تمامی کشورهای منطقه صادرات داریم.
این مسئول با اشاره به تغییر قیمت نهاده های دامی ادامه داد: دولت از ابتدای تغییرات ارزی برای تامین نهاده های دامی مانند جو،ذرت و کنجاله سویا با ارز 38 هزار ریالی در ابتدای سال و هم اکنون با ارز 42 هزار ریالی اقدام کرده و هیچ گونه مشکلی در تامین ارز این نهاده ها وجود ندارد.
رضایی خاطر نشان ساخت: هم اکنون بیشتر از سال گذشته واردات سویا، کنجاله و دانه جو صورت گرفته و در صورت حل مشکلات و اختلالات سیستم حمل و نقل و ناوگان عمومی شاهد تسریع در تامین نهاده های دامی خواهیم بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت تمامی پیش بینی های خود را برای تهیه مواد غذایی اصلی و استراتژیک انجام داده و هیچ مشکلی از این نظر در تامین ارز و سیستم های وارداتی نهاده ها وجود ندارد.
وی با اشاره به افزایش قیمت لبنیات افزود: طی چهار سال گذشته علیرغم مصوبه دولت قیمت شیر خام افزایش نیافته بود و با تغییرات ارزی قیمت های پایه و تمام شده کالاها افزایش یافت.
رضایی با بیان اینکه میزان تولید شیر در کشور به هیچ عنوان کاهش نیافته است، افزود: سالانه 6 تا هفت درصد افزایش تولید شیر در کشور وجود دارد به طوری که سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن صادرات لبنیات به کشورهای دیگر صورت گرفت.
این مسئول یادآور شد: بنابراین کمبودی در میزان تولید شیر در کشور نداریم ولی قیمت این محصول سازوکارهای مخصوص خود را دارد و به نظر می رسد افزایش هزینه های نهاده ها و بسته بندی موجب افرایش قیمت لبنیات سرسفره مردم شده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.