در این مطلب که به نقل از گروه سیاسی این نشریه نوشته شده، آمده است: دادستان کل کشور با انتقاد تند نسبت به حضور محدود زنان در مسابقه فوتبال ایران و بولیوی در ورزشگاه آزادی تهران، تاکید کرده که سزاوار جمهوری اسلامی نیست که مسئولان ورزشی زمینه ایجاد گناه را در جامعه فراهم کنند.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در آیین معارفه دادستان جدید قزوین، افزود: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه را در جامعه نخواهیم داد، آنها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با وجود نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت؛ برخورد قضایی خواهیم داشت.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی دنبال این هستند که حریم‌ ها را بشکنند، تصریح کرد: وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی با لباس ورزشی و نیمه‌ عریان مواجه می‌شود؛ گناه اتفاق می‌افتد؛ به حریم خصوصی مردم کاری نداریم؛ اما در مجامع عمومی کسی حق آسیب رساندن به حریم عمومی ندارد.
روزنامه ولایت در ادامه و به نقل از توییت عزت الله ضرغامی، رییس پیشین سازمان صدا و سیما به عنوان نخستین شخصی که به این اظهارات واکنش نشان داده، آورده است: در فوتبال، ورزشکاران نیمه لخت نیستند! حضور زنان در ورزشگاه حریم شکنی نیست. کبری و صغری هر دو مشکل دارند. به صورت زنان و خانواده‌ هایی که تفریح مناسب ندارند؛ پنجه نکشید! تهدید مدیران ورزش به برخورد قضائی هم شایسته نیست! آیا گناه و خلاف شرع در زندان‌ها، کمتر از ورزشگاه‌هاست؟!.
این روزنامه به نقل از نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه می کند: قاعدتا حضور بانوان در مسابقاتی مثل شنا، کشتی، بسکتبال و شاید والیبال مردان اشکال شرعی دارد؛ اما در مسابقات فوتبال به نظر می‌رسد مطابق این ملاک نباید اشکال شرعی وجود داشته باشد، در مسابقات فوتبال، مردان نیمه عریان نیستند.
علی مطهری در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور و در یادداشتی با عنوان سخنی با دادستان کل کشور، نوشت: سخن دادستان کل در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه آزادی از آن نظر که مهم بودن مساله عفاف را از نظر اسلام بیان می‌کند؛ سخن درستی است و قابل تقدیر است. روشن است که حضور بانوان در ورزشگاه‌ هایی که مردان به صورت نیمه عریان مسابقه می‌دهند؛ مورد تایید اسلام نیست اما در مسابقات فوتبال بدن مردان تقریبا کاملا پوشیده است و نیمه‌ عریان نیستند.
حجت‌الاسلام محسن غرویان، کارشناس امور فقهی و مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این رابطه اظهار داشت: هدف از حضور در ورزشگاه تشویق بازیکنان، انگیزه دادن به آنها و تماشا کردن ورزش است. هیچ فردی برای مرتکب شدن معصیت و گناه پا به ورزشگاه نمی‌گذارد؛ چرا که ورزشگاه جای گناه کردن نیست.
محمدتقی فاضل ‌میبدی، یکی دیگر از اساتید حوزه علمیه قم درباره حضور زنان در ورزشگاه ‌ها، گفت: من بر این باورم که دولت، آقایان و علمای دین باید همکاری و هماهنگی کنند تا کاری که شرعا مباح است؛ جلوی آن گرفته نشود.
وی با بیان اینکه حضور خانم‌ ها در ورزشگاه از لحاظ فقهی و عرفی اشکال ندارد، تاکید کرد: هر چیزی که فساد در کنارش باشد، مشکل‌آفرین است، شما به پارک هم که بروید کنارتان فسادی باشد آنجا رفتن هم اشکال دارد، بر این باورم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها نباید سختگیری شده و حقی از خانم‌ها ضایع شود. اگر بخواهیم جلوی این امر را بگیریم و ممنوع و محدودیت ایجاد کنیم؛ ممکن است که حرص خانم ‌ها برای این کار بیشتر شود و پیامد خوبی نداشته باشد.
مشاجره لفظی در شب شیشه‌ای! عنوان مطلب دیگری از این روزنامه است که به نقل از فصیحی‌ رامندی به عنوان یکی از اعضای این شورا خطاب به رییس آن آورده است: شما نظامی هستید و من هم نظامی هستم. شما نمی‌توانید نظامی ‌گری دستور بدهید!.
فرج الله فصیحی ‌رامندی که در دوره گذشته شورا، ریاست پارلمان محلی را بر عهده داشت؛ در میانه بحث های شورا با بیان اینکه، هیچ عضوی در شورا بر دیگری ارجحیت ندارد؛ لاک گرفتن نظر مخالف خود با یکی از مصوبات شورا - که ذیل صورتجلسه ارسالی به فرمانداری نوشته - را تخلف آشکار رییس شورای شهر نامید.
چرا جای شهدا خالی است، اربعین حسینی، نقطه اوج هنرنمایی حضرت زینب (س) و ارسال کمک 500 میلیون تومانی واقفان قزوین به عراق از دیگر عناوین امروز روزنامه ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.