به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در شورای اداری استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: یک مدیر توانمند، با تدبیر، دور اندیش،معتقد به راه و پایبند به ارزش ها هیچگاه اجازه نمی دهد نارسایی ها و کمبودها در مدیریت وی موثر باشد و مانع تحقق اهداف نظام شود.
وی گفت: در دوران جنگ با تمامی سرمایه گذاری های دشمنان یکی از بزرگترین عوامل موفقیت نظام و کشور فرماندهان و مدیران جنگی بودند که با اعماق وجود در خدمت کشور بودند.
حجت الاسلام منتظری افزود: همه جهان و سرسپردگان شرق و غرب علیه ما قیام کرده بودند و ما در شرایطی که حتی برای سیم خاردار نیز نیازمند بودیم با مدیریت توانمند از یک جنگ هشت عبور کردیم.
وی افزود: اگر مدیری در کشور به فکر منابع خود باشد در حل مشکلات جامعه موفق نخواهد بود و اهداف کشور نیز پیش نخواهد رفت.
دادستان کل کشور با رد هرگونه فساد گسترده و سیستمی در دستگاه های کشور گفت: برخلاف آنچه که بخشی از عناصر، رسانه ها و قلم ها که آبشخور آنها کشورهای دشمن است یا از روی جهل و نادانی مطالبی را در خصوص فساد سیستمی در کشور منتشر می کنند باید بگوییم که چنین چیزی صحیح نیست.
حجت الاسلام منتظری افزود: باید پذیرفت که در بخش اندکی از دستگاه های ما فساد وجود دارد که آن هم به مدیران ناکارآمد بازمی گردد.
وی گفت: این بخش اندک نیز در نظام جمهوری اسلامی غیرقابل پذیرش است و باید همه دستگاه های نظارتی، امنیتی و قانونگذاری با اعتقاد با فساد برخورد کنند و اگر یک مدیر اجرایی بخواهد با فساد برخورد کند باید از خود شروع کند.
این مسئول قضایی اضافه کرد: اگر رگه هایی از فساد در خود شخص وجود داشته باشد باید اول خود را اصلاح کند تا بتواند در مرحله بعد برای اصلاح جامعه اقدام کند.
دادستان کل کشور اضافه کرد: اولین چیزی که در مدیریت باید به آن توجه کرد توکل به خدا و محکم کردن حلقه اتصال با خداوند است چون همه مدیران در معرض خطر قرار دهند.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان گفت: دشمنان وقتی از برخورد نظامی، سیاسی و ... جواب نگرفتند به نافرمانی اجتماعی و مدنی روی آوردند تا به اهداف خود دست یابند.
این مسئول گفت: در همین راستا با جنگ روانی و استفاده از فضای مجازی و ... وارد عمل شدند تا مردم را علیه نظام برآشفته کرده و یک نافرمانی مدنی ایجاد کنند در حالیکه هیچ گاه به این اهداف شوم دست نخواهند یافت.
دادستان کل کشور با بیان اینکه اولین راه موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا مدیریت واحد است افزود: در کشور ما قاچاق یک متصدی واحد ندارد و از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم برای مبارزه با قاچاق یک مدیریت واحد وضع کند.
وی گفت: باید دید دستاورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا چه بوده و چقدر در کاهش این موضوع نقش آفرینی کرده است.
این مسئول ادامه داد: باید کارشناسی صورت گیرد که کدام بخش اگر این مدیریت واحد را برعهده بگیرد می تواند برای مقابله با قاچاق کالا و ارز موثر باشد.
وی با اشاره به همکاری دستگاه قضا با واحدهای تولیدی و صنایع کشور گفت: به دادستان ها ابلاغ شده است که از تعطیلی واحدهای تولیدی که منجر به تعدیل کارگران می شود جلوگیری کنند.
دادستان ادامه داد: مدیران در حوزه مدیریت خود برای پیشگیری اقدام کرده و از تشکیل پرونده و سبقه قضایی و حقوقی آن جلوگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حکومت بر دو پایه عدل و عقل استوار است، افزود: استواری بر این دو رکن می تواند جامعه را به سعادت و رفاه رسانده و موجب اعتلای نظام و کشور شود.
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های قزوین گفت: این استان از نقاط سرفراز و درخشان در تاریخ ایران است و آنقدر نامدار بوده که دریای کاسپین به نام قزوین بوده است.
حجت الاسلام منتظری افزود: علمای بزرگ، شخصیت های گرانقدر مانند مرحوم شهید رجایی، سید آزادگان مرحوم ابوترابی فرد، هنرمندان و شعرا از این سرزمین برخواسته اند که نشان دهنده ظرفیت ها و توانمندی های استان است.
دادستان ادامه داد: دشت قزوین یک ظرفیت بی نظیر این استان است که در کل کشور معدود است و باید همه مدیران با مدیریت و برنامه ریزی برای فعال سازی این ظرفیت ها اقدام کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.