به گزارش عصر جمعه پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی ولی فقیه در قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای بخش طارم سفلی و روستای نیارک افزود: رهبر معظم انقلاب وعده داده‌اند آینده کشور و انقلاب ما روشن و درخشان خواهد بود، این سختی‌ها برای پیشرفت ماست، باید از شعب ابی‌طالب‌ها عبور کنیم تا به عزت و اقتدار واقعی در جهان دست پیدا کنیم.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: امروز مردم ما به رنج و زحمت افتاده اند بدین علت که عده ای کاخ‌نشین به فکر کاخ‌نشینی، ثروت اندوزی، قدرت‌طلبی و باندبازی خود هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: منافقین طبق فرموده قرآن کسانی هستند که به وعده دشمن دلخوش می‌کنند و حرف سران آمریکایی‌ برای آنها حجت می‌شود، اما خداوند وعده ذلت به منافقین را داده است، هرکس در مقابل دین بایستد ذلیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: در حمایت از دین باید با بصیرت دوست و دشمن را بشناسیم، مردم کوفه از بی بصیرتی دچار گمراهی و فریفته ابن زیاد شدند، ابن زیادهای نقاب دار در کشور وجود دارند ما باید با بصیرت ابن زیادها را از پشت نقاب حیله‌گری و توطئه‌گری بشناسیم.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:خدای متعال در قرآن کریم به ما می‌آموزد که صحبت درباره شهدا دارای آدابی است، زیرا شهید در پیشگاه حق دارای جایگاه ویژه ای است، در سوره بقره خداوند می‌فرماید: 'زمانی که می‌خواهید درباره شهید صحبت کنید شهدا را مرده نپندارید، آنها زنده هستند.'
وی افزود: در سوره آل عمران خدا می‌فرماید: 'نباید حتی در خیال و فکر خود نیز شهدا را مرده بپندارید بلکه آنها زنده هستند و نزد ما روزی می‌خورند'، از زمانی که خون شهید روی زمین می‌ریزد به میهمان ویژه خدا تبدیل می‌شود و خداوند از نور وجود خود آنها را مورد پذیرایی قرار می‌دهد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند در سوره 'علق' زمانی که خود را معرفی می‌کند، می‌فرماید 'ای انسان بدان که پروردگار تو اکرم است'، یعنی اهل کرامت، گذشت، بزرگی، عظمت و بنده نوازی است، در مقابل خداوند می‌گوید به بندگان خود کرامت بخشیدم؛ اما فردی چون یزید کرامت را نمی‌فهمد و دچار ظلم و ستم می‌شود و کرامت را ضایع می‌کند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه انسان‌ها بر سر انتخاب دو مسیر کرامت و انسانیت و شقاوت و حیوانیت قرار دارند، گفت:انسان‌هایی که از گناه دوری کردند و طمع خود را از دنیا برداشتند خداوند کرامت را نصیب آنها خواهد کرد.
بخش طاررم سفلی 125 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.