به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌ انسانی شهرداری، علی صفری در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری‌ های نوین، افزود: شهرداری قزوین آمادگی دارد تا با همکاری و مشارکت مراکز علمی، دانشگاهی و نخبگان منطقه، این شهر را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به یک شهر هوشمند در حوزه گردشگری نزدیک کند.
در ادامه این پیام آمده است: امروزه گردشگری به‌ عنوان یک صنعت پیش ‌ران در توسعه جوامع، عامل مهمی در تقویت فرهنگ، هنر، اقتصاد، محیط ‌زیست و علوم نوین شناخته می‌شود.
رشد اقتصادی اغلب شهرهای جهان وابسته به گردشگری است، چرا که این صنعت از مهمترین عوامل ایجاد درآمد پایدار و اشتغال بوده و موجب بهبود چرخه معیشت شهروندان می ‌شود.
در ادامه می خوانیم: پنجم مهرماه، برابر با 27 سپتامبر، از سوی سازمان جهانی جهانگردی، UNWTO، به نام روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده و این سازمان به دلیل اهمیت توجه به توسعه فناوری‌های نوین و تاثیر آن بر زندگی انسان مدرن، این روز را در سال 2018 به ‌نام گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک به ‌عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در هزاره سوم، به‌ منظور بهره‌ مندی از ظرفیت ‌های فناوری ‌اطلاعات در ارائه سرویس‌ های موردنیاز گردشگران نامگذاری کرده است.
صفری اضافه کرد: در شرایط کنونی تلفیق فعالیت‌ های سنتی گردشگری با تکنولوژی برخط، یک ضرورت محسوب می‌شود که بدون شک عامل مهمی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و بهبود خدمات‌ شهری و اجتماعی می‌باشد.
شهردار قزوین در پایان تاکید کرد: امید است بتوان با استفاده از ظرفیت‌ های علمی و با همکاری سازمان‌ های مردم ‌نهاد و ارگان ‌های دولتی به سمت دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری پیش رفت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.