به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، رییس اداره آموزش حفاظت محیط زیست استان قزوین در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: چنین دوره های آموزشی به منظور حفاظت و حمایت بیشتر جوامع محلی از محیط زیست با همکاری سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست منطقه الموت برگزار شده است.
زین العابدین رستمی اظهار داشت: برگزاری چنین دوره های آموزشی علاوه بر ارتقای سطح دانش زیست محیطی مردم بومی منطقه، موجب مشارکت بیشتر این افراد در حفاظت از محیط زیست، تالاب و دریاچه طبیعی اوان و بهره مندی بیشتر از توان فیزیکی و اکولوژیکی منطقه می شود.
رستمی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی همچنین با مباحث و موضوعات محیط زیست تالاب اوان، ارزش ها و اهمیت اکولوژیکی، اقتصادی ، گردشگری و زیستگاهی آشنا می شوند.
وی تاکید کرد: همنچنین شرکت کنندگان با آخرین فنون و تکنیک های تسهیل گری و مشارکت جوامع بومی و محلی برای حفاظت از زیست بوم های تالابی آشنا شدند.
به گفته وی، در این دوره شرکت کنندگان به 6 گروه پنج نفره تقسیم شده و به ارایه مشکلات و راهکارها پرداخته و مباحث مطروح شده توسط مدرسان جمع بندی و راه حل های جامع برای ریشه یابی و حل معضلات زیست محیطی حاشیه این دریاچه مورد بررسی قرار گرفت.
دریاچه اوان در بخش رودبار الموت شرقی و در حاشیه روستایی به همین نام و در 70 کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.