در بخشی از این مطلب محمد مهدی توکل، آوه را اینچنین معرفی کرده است: روستای آوه در الموت شرقی یکی از پنج روستای آذری زبان منطقه الموت است، روستایی که براساس سرشماری سال 85، با 50 خانوار مقیم دارای 139 جمعیت بوده است اما در تابستان‌ها، شمار ساکنان آن گاه به 500 نفر نیز می‌رسد.
اهالی این روستای کوهستانی که غالبا به شغل دامداری و کشاورزی مشغولند، گرچه از طایفه «رشوند»ها به شمار می‌روند و می‌باید در زمره اکراد مهاجر به الموت باشند اما آذری زبان هستند.
این روستا از آبادی‌های کهن منطقه الموت به شمار می‌رود و بقایای گورستان مربوط به دوره‌های پس از اسلام و نیز تپه‌های آوه 1 و 2 مربوط به هزاره اول قبل از میلاد که هر سه در زمره آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران هستند گویای این پیشینه تاریخی است.
آوه همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که چنانچه زمینه بهره‌گیری از آنها و جذب گردشگر به این روستا فراهم شود، می‌تواند اقتصاد روستاییان را متحول ساخته و زمینه مشاغل بومی و محلی را توسعه دهد.
اختصاص 20 میلیارد تومان برای حل مشکل تولیدکنندگان کشمش، تیتر اصلی شماره جدید این روزنامه است که به سخنان استاندار در جلسه بررسی مشکات بخش اسفرورین پرداخته است.
تجمع اعتراض آمیز کارگران تعدیل شده پارس میل لنگ، شناسایی پیکر شهید جاویدالاثر قزوینی، راه اندازی دومین زنجیره تولید مرغ گوشتی استان و کسب مدال طلای مسابقت قهرمانی جهان توسط رضا علیپور سنگ نورد قزوینی از دیگر عناوین این شماره روزنامه ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.