دکتر منوچهر مهرام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 291میلیارد و 900میلیون تومان اعتبار برای این طرح ها در نظر گرفته شده است .
وی در خصوص طرح های بهداشتی نیز اظهار داشت : هم اکنون در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 13مرکز جامع خدمات سلامت در قزوین فعال است که جمعیتی حدود 383هزار و 63 نفر را تحت پوشش دارند.
وی با یادآوری فعالیت 31پایگاه سلامت در شهر قزوین گفت: تعداد مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق منفصل شهرین شامل چهار مرکز در مشعلدار، اسماعیل آباد، چوبیندر و ناصرآباد و پنج پایگاه سلامت با جمعیتی حدود 32هزار و 202 نفر است.
وی اضافه کرد:بر اساس استانداردهای شبکه؛ مراکز خدمات جامع سلامت شهری با رعایت شرایط دسترسی جغرافیایی و فرهنگی به طور متوسط برای حدود 37هزار و 500 نفر(25تا50هزار نفر) راه اندازی خواهند شد.
مهرام ادامه داد:همچنین پایگاه های سلامت شهری با رعایت شرایط دسترسی جغرافیایی و فرهنگی به طور متوسط برای حدود 12هزار و 500 نفر راه اندازی می شوند.
وی تعداد نیروهای مراکز خدمات جامع سلامت داخل شهر قزوین و ناحیه های منفصل شهری را 114نفر اعم از پزشک، دندانپزشک، کارشناس روان، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بهداشت حرفه ای و نمونه گیر آزمایشگاه اعلام کرد و افزود: تعداد نیروهای پایگاه های سلامت 145نفر و پایگاه های سلامت ناحیه منفصل شهری 21 نفراست
این مسئول یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت شهر قزوین 6پایگاه و سه مرکز در راستای طرح تحول نظام سلامت با هزینه ای بالغ بر 37میلیارد ریال راه اندازی شده است
دکتر مهرام، تعمیر، تجهیز و راه اندازی مراکز و پایگاه ها در شهر قزوین با هزینه ای بالغ بر 32میلیارد ریال در پایگاه سلامت هادی آباد، عارف، ولایت، مینودر، تالار، حضرت ابوالفضل(ع) مغلواک و مراکز خدمات جامع سلامت شماره 14مدنی، هادی آباد و فلسطین را از دیگر اقدامات در راستای توسعه زیرساخت بهداشتی شهر قزوین ذکر کرد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.