به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ فخرالدین توکلی روز پنجشنبه افزود: استفاده از فضای مجازی در انجام خیلی از کارها تسهیل بخشیده و موجب رفاه شهروندان شده است اما در این فضا شاهد برخی جرایم و بزه ها هستیم که در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری شهروندان صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: یکی از راه های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار است که معمولا در قالب فایل های ضمیمه شده به سیستم فرد قربانی نفوذ پیدا می کند و این روزها در گاهی اوقات آنرا در قالب دانلود نوحه های عزاداری ماه محرم می بینیم.
این مسئول انتظامی گفت: دانلود فایل ها باید در سایت ها و پایگاه های مطمین انجام شود در غیر این صورت خطر سرقت اطلاعات کاربران وجود خواهد داشت.
سرهنگ توکلی افزود: آگهی هایی با موضوعات تورهای زیارتی اماکن مقدسه، تهیه بلیط های رفت و برگشت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و تضمینی وجود ندارد که اطلاعات وارد شده در امان باشند.
وی اظهار داشت: بهترین راه تهیه بلیط های مسافرتی و زیارتی خرید از سایت های معتبر است که در صداوسیما و یا نشریات کثیر الانتشار تبلیغ می شوند.
3013
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.