به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی در نشست هماهنگی کشت محصولات پاییزه افزود: از این میزان سطح زیر کشت 46 هزار هکتار به زیر کشت گندم آبی و 91 هزار هکتار به گندم دیم اختصاص می یابد.
وی پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت پیش بینی شده 316 هزار تن گندم برداشت شود که 223 هزار و 500 تن آن گندم آبی و 92 هزار و 500 تن گندم دیم باشد.
اسماعیلی یاد آور شد: برای سال زراعی جاری 27 هزار تن کودهای ازته، 9هزار و 150 تن کود فسفاته و هفت هزار و 800 تن پتاسه مورد نیاز مزارع گندم می است که تامین شده اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود 43 هزار هکتار از اراضی گندم آبی و دیم استان با انواع روش های کشاورزی حفاظتی کشت شود.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: برنامه تکثیر بذر گندم آبی استان در حدود هفت هزار و 100 و گندم دیم در حدود سه هزار و 800 تن تعیین شده است.
وی به برنامه مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم اشاره کرد و گفت: 60 هزار هکتار عملیات مبارزه با علفهای هرز در برنامه سال زراعی جدید در دست پیش بینی شده است.
به گفته اسماعیلی، عملیات مبارزه با سن در مزارع گندم در حدود80 هزار هکتار پیش بینی شده است.
اسماعیلی پیش بینی کرد: حدود 104 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم استان در سال زراعی آینده به صورت مکانیزه و خطی کشت شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.