حجت الاسلام و المسلمین عباس نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات ها از سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.
وی با اشاره به افزایش فعالیت این هیات های مذهبی در ماه های محرم و صفر و برگزاری آیین های سوگواری و نوحه خوانی توسط آنها برای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، اظهار داشت: البته فعالیت عمده این هیات ها محدود به این ایام نمی شود و بیشتر آنها در مناسبت های مختلف سال دارای برنامه هستند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: جلسات هفتگی انس با قران کریم، مداحی در یکی از روزهای هفته، برپایی آیین های سوگواری و مولودی خوانی در روزهای شهادت و ولادت ائمه معصومین (ع) و برگزاری کلاس با موضوعات دینی از جمله سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه های هیات های مذهبی استان در طول سال به شمار می رود.
حجت الاسلام نظری با اشاره به فعالیت سامانه طوبی جهت نظارت و ساماندهی برنامه های هیات های مذهبی، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به یک هزار هیات مذهبی استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.
این مسئول اظهار امیدواری کرد با فعالیت هیات های مذهبی یاد شده، شهرها و روستاهای مختلف استان در ماه محرم همچون سال های گذشته مملو از شور و شعور حسینی شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.